Toyota predstavila limitovanú edíciu GT86 14R-60. Jednoducho zobrali Toyotu GT86, poslali je do TRD (Toyota Racing Development) a tam sa s ňou pohrali. 14R-60 ukazuje ako vyzerá výrazne odľahčená verzia populárneho auta. Zábavnú zadokolku napratali zaujímavými úpravami doslova až po strechu. Ak by ste ju chceli mať vo svojej garáži, tak budete musieť siahnuť hlboko do vrecka, ale o tom neskôr.

Toyota GT86 14R-60 v plnej paráde

V TRD upravili Toyotu GT86 14R-60, výkon motora síce nemenili a všetko ostatné áno.

Pod kapotou nechajú rovnaký motor ako pri sériovej Toyote GT86, teda 2,0 litrový atmosférický boxer s výkonom 200 koní a krútiacim momentom 205 Nm. Pohonné ústrojenstvo ale nenechali nedotknuté, motoru dopriali nový vzduchový filter, chladič motorového oleja, zosilnenú spojku, či odľahčený zotrvačník. Pohrali sa aj s prevodovkou, zmenili pomery prvého a druhého stupňa a iný je aj stály prevod. Samozrejme vymenili aj pôvodný diferenciál za samosvorný od TRD.

Karbónová strecha šetrí hmotnosť

Sériová karoséria sa im nezadal dosť tuhá a tak ju zosilnili na viacerých miestach v spodných častiach prednej i zadnej nápravy. K predným a zadným tlmičom pridali rozpery v tvare písmena V. Keď už sme pri tlmičoch, tie sú tiež nové a nastaviteľné. Schopnosť auta zastaviť vylepšili silnejšími brzdami.

Do motorového priestoru namontovali rozperu v tvare písmena V

Hmotnosť ušetrili napríklad karbónovou strechou, absenciou zadných sedadiel alebo ľahkými škrupinami TRD.

Exteriér tiež upravili, použili kompletný bodykit TRD vrátane karbónovej strechy, veľkého zadného krídla a difúzora s centrálnym výfukom. Sériové disky nahradili kovanými horčíkovými 18-kami. Zo 2+2 miestneho interiéru urobili len dvojmiestny, zadné sedadlá vyhodili a vpredu osadili škrupiny TRD, nesmú chýbať 4-bodové bezpečnostné pásy a interiérové panely potiahnuté Alcantarou. Aj napriek všetkému odľahčeniu stále uvádzajú hmotnosť auta 1230 kg.

Predné sedadlá vymenili za škrupiny TRD

Toyotu GT86 14R-60 vyrobia v limitovanej edícii 100 kusov. Najväčšie prekvapenie príde, keď sa pozrieme na cenu. Japonská stránka uvádza, že za GT86 14R-60 chcú  6 300 000 jenov, to je v prepočte 46 340 eur. Sériová GT86 stojí 29 990 eur, no táto limitovaná edícia ešte o 16 350 eur viac. Nie je to priveľa na auto s výkonom 200 koní?