Toyota GT86 14R-60

Toyota GT86 14R-60 v plnej paráde

V TRD upravili Toyotu GT86 14R-60, výkon motora síce nemenili a všetko ostatné áno.

Pod kapotou nechajú rovnaký motor ako pri sériovej Toyote GT86, teda 2,0 litrový atmosférický boxer s výkonom 200 koní a krútiacim momentom 205 Nm. Pohonné ústrojenstvo ale nenechali nedotknuté, motoru dopriali nový vzduchový filter, chladič motorového oleja, zosilnenú spojku, či odľahčený zotrvačník. Pohrali sa aj s prevodovkou, zmenili pomery prvého a druhého stupňa a iný je aj stály prevod. Samozrejme vymenili aj pôvodný diferenciál za samosvorný od TRD.

Toyota GT86 14R-60

Karbónová strecha šetrí hmotnosť

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Sériová karoséria sa im nezadal dosť tuhá a tak ju zosilnili na viacerých miestach v spodných častiach prednej i zadnej nápravy. K predným a zadným tlmičom pridali rozpery v tvare písmena V. Keď už sme pri tlmičoch, tie sú tiež nové a nastaviteľné. Schopnosť auta zastaviť vylepšili silnejšími brzdami.

Toyota GT86 14R-60

Do motorového priestoru namontovali rozperu v tvare písmena V

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov
Hmotnosť ušetrili napríklad karbónovou strechou, absenciou zadných sedadiel alebo ľahkými škrupinami TRD.

Exteriér tiež upravili, použili kompletný bodykit TRD vrátane karbónovej strechy, veľkého zadného krídla a difúzora s centrálnym výfukom. Sériové disky nahradili kovanými horčíkovými 18-kami. Zo 2+2 miestneho interiéru urobili len dvojmiestny, zadné sedadlá vyhodili a vpredu osadili škrupiny TRD, nesmú chýbať 4-bodové bezpečnostné pásy a interiérové panely potiahnuté Alcantarou. Aj napriek všetkému odľahčeniu stále uvádzajú hmotnosť auta 1230 kg.

Toyota GT86 14R-60

Predné sedadlá vymenili za škrupiny TRD

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Toyotu GT86 14R-60 vyrobia v limitovanej edícii 100 kusov. Najväčšie prekvapenie príde, keď sa pozrieme na cenu. Japonská stránka uvádza, že za GT86 14R-60 chcú  6 300 000 jenov, to je v prepočte 46 340 eur. Sériová GT86 stojí 29 990 eur, no táto limitovaná edícia ešte o 16 350 eur viac. Nie je to priveľa na auto s výkonom 200 koní?