Typ GT86, žiaľ nie len na Slovensku a v Čechách, ale ani v Európe nespĺňa prepokladané predaje. Recept malého obratného športiaku je nepochybne správny, no tak ako sme skonštatovali v našich testoch Toyota GT86 aj Subaru BRZ chýba zásadne výkonnejší motor a alebo nižšia cena. Inak tomu autu vlastne ani niet čo vyčítať.

 

 

 

Prakticky rovnaký soud zažíva aj nami hodnotená Honda CR-Z v teste. Tiež má takmer všetko, čo malý športiak potrebuje, no málo silný motor a nepresvedčivú technológiu hybridného pohonu. Nie je vylúčené, že na týchto prešľapoch sa spomínaní automobiloví velikáni nepoučia správne a hotovým autám ani v dohľadnej dobe neponúknu výrazne nižšiu cenu, alebo badateľne väčší výkon. Naopak, je celkom pravdepodobné, že urazene dospejú k rozhodnutiu, že dnešná mládež už chce naozaj len výkonné počítače, mobily a rýchly internet a všetky tri dostupné športiaky stiahnu z predaja...

Toyota GT86 a Subaru BRZ potrebujú to isté, čo Honda CR-Z. Nie je vylúčené, že automobiloví velikáni sa nepoučia správne a ani v dohľadnej dobe neponúknu výrazne nižšiu cenu, alebo badateľne väčší výkon. Naopak, je pravdepodobné, že urazene dospejú k rozhodnutiu, že dnešná mládež už chce naozaj len výkonné počítače, mobily a rýchly internet a dostupné športiaky stiahnu z predaja...

Ale aby som nestrašil, Toyota to minimálne najbližšie dva roky neurobí. GT86 dostane pre nový modelový rok nepatrné zlepšenia. Tie si nevšimne ani fajnšmeker! Úpravy v oblasti podvozka totiž zistíte až pri jazde, a to asi tiež len pri besprostrednom presadnutí zo staršej verzie do novšej. Strecha dostane inými značkami už roky používanú anténu v podobe plutvy. Iné je teda naladenie prednej nápravy a charakteristika zadných tlmičov. Zmenené uchytenie prednej nápravy prispeje k jej tuhosti, od nových zadných tlmičov by mal prísť väčší komfort na nerovných cestách a lepšia čitateľnosť zadnej časti pri jazde na limite. V oblasti podvozka zmenili aj prevod riadenia k ostrejšiemu a tuhosťou prednej nápravy ďalšie zníženie sklonov k frustrujúcej nedotáčavosti.

 

Vodič by mal byť vďaka neviditeľným modifikáciam lepšie čítať cestu a správanie kupé na limite. Sortiment možných farieb získal dve nové, bielu perleť a striebornú. Toyota GT86 model 2015 bude v Európe k dispozícii od leta 2014. U nás ju predávajú v dvoch verziách, základ stojí 32 000 €, drsne vyzerajúca verzia s AeroPack stojí 33 600 €. Pod prednou kapotou ostáva rovnaký 2-liter 4-valec boxer s max. výkonom 147 kW (200 k) pri 7 000 ot a 205 Nm. Pohon zadných kolies cez samosvorný diferenciál prináša nefalšovanú radosť z jazdy aj keď dynamické parametre šprintu z nuly na 100 km/h za 7,6 s a maximálka 226 km/h dnes nikoho neohromia.

Takto drsne môže vyzerať GT86 s voliteľným balíkom AeroPack, ktorý môžete mať pre základnú verziu už od 29 990 €!