Toto sú autentické plány prvej továrne automobilky Toyota - Koromo Plant

Toto sú autentické plány prvej továrne automobilky Toyota - Koromo Plant

Vďaka Kiičirovmu neochvejnému presvedčeniu sa v roku 1937 jeho malá vyčlenená divízia z Toyoda Enterprise pretvorila na Toyota Motor Company. Teraz, o 75 rokov neskôr, je Toyota prítomná vo viac než 170 krajinách celého sveta a z jej výrobných liniek postupne zišlo už okolo 200 miliónov vozidiel.

Jej autá pozná celý svet a niektoré mená sú už dnes legendy: Corolla, Land Cruiser, Celica, Supra...

Kiichiro Toyoda
Dánsky autosalón v roku 1963 znamenal začiatok exportu modelu Toyota Crown do tejto krajiny. Mimochodom, táto fotka hovorí čosi aj o milovníkom značky Škoda, ktorá je tam tiež.

Dánsky autosalón v roku 1963 znamenal začiatok exportu modelu Toyota Crown do tejto krajiny. Mimochodom, táto fotka hovorí čosi aj o milovníkom značky Škoda, ktorá je tam tiež.

Obľúbená Toyota Corolla si pevne drží svoj primát najpredávanejšieho vozidla v automobilovej histórii, pričom v priebehu 11 modelových generácií sa jej predalo vyše 39 miliónov kusov. Zamestnanci vo všetkých výrobných prevádzkach Toyoty po celom svete sa každým dňom snažia o to, aby automobilka vyrábala stále lepšie a lepšie vozidlá. Táto hlboko zakorenená filozofia neustáleho zlepšovania, v japončine označovaná ako kaizen, sa odrazila v novom európskom slogane Toyoty, ktorý stavia aj na programe Toyota Way: Always a Better Way (t. j. „vždy lepšia cesta“).

Toyota Model AA Sedan z roku 1936

Toyota Model AA Sedan z roku 1936

Na oslave pri príležitosti vyrobenia vozidla Toyota s poradovým číslom 200 miliónov sa vyjadril Akio Toyoda, prezident spoločnosti Toyota Motor Corporation: „Sme odhodlaní vyrábať stále lepšie vozidlá. A to je spoločným cieľom všetkých 300 000 pracovníkov automobilky Toyota po celom svete.“

S blížiacim sa 75. výročím automobilky Toyota (oficiálne 3. novembra) sa Toyota v Európe chystá spustiť rad iniciatív na uctenie obetavosti všetkých spolupracovníkov z celého sveta v priebehu posledných 75 rokov. Tieto iniciatívy budú zároveň vyjadrovať vďaku automobilky smerom k svojím zákazníkom, fanúšikom a nadšencom automobilov, ktorí sa tak s Toyotou budú môcť podeliť o radosť z jej výročia.

Logo Toyota z roku 1937