O terénnych pick-upoch toho na Topspeed.sk veľa nepíšeme, tentoraz to však stojí minimálne za pozornosť. Z pohľadu európskeho motoristu, na ktorého spoza každého rohu vyskakuje skoro každý týždeň nový elektromobil, rozhodne. Pre nás Európanov to znie neuveriteľne, ale nie celý svet rieši elektromobilitu a hybridy tak intenzívnym spôsobom, ako jednotlivé národné vlády a mocenské štruktúry Starého kontinentu. Kým u nás vyvíjajú vládnuce garnitúry stále silnejší tlak na spaľovacie motory a limity jednotlivých emisií produkovaných ich činnosťou (elektromobil tu z legislatívneho hľadiska stále nespravodlivo považujeme za zdroj mobility neprodukujúcej žiadne emisie), v niektorých kútoch sveta majú úplne iné priority a spaľovacie motory zatiaľ nepovažujú za svetové zlo. Jedným z príkladov je aj africký kontinent, konkrétne Juhoafrická republika. A hoci je v predstavách mnohých Európanov táto časť sveta zaplavená výlučne starými a dožívajúcimi pojazdnými vrakmi (čo je pravdepodobne čiastočne pravda), svetové automobilky upierajú značnú pozornosť aj na tento región a v hojných počtoch tu predávajú svoje novinky. Toyota nie je výnimkou.

Novinke vzadu nechýba ani tradičný nápis "Toyota". V mnohých krajinách sveta ho už fabrika na autá nedáva (robil im zlú reklamu pri záberoch z vojnových konfliktov v arabskom svete). Land Cruiser 79 Namib je k dispozícii len v dvoch farebných odtieňoch - Slonovinová biela a Piesočná béžová.

Podľa najstaršej púšte sveta

Drsné podmienky si žiadajú drsné riešenia. Toyota preto posiela na juhoafrický trh novinku Land Cruiser 79 4,5D V8 D/C Namib. Pod týmto zložitým názvom hľadajte jednoduchú a rokmi overenú techniku modelu Land Cruiser 70. Retro novinka pomenovaná po najstaršej púšti na svete Namib sa od základného modelu líši mierne bohatšou výbavou (LED osvetlenie interiéru, viac odkladacích priestorov, strešný panel s odkladacími schránkami, klimatizovaná priehradka pred spolujazdcom a pod.) a niektorými špecifickými terénnymi doplnkami. Auto jazdí na terénnych pneumatikách s rozmermi 265/75 R16 a zliatinových diskoch, je vybavené továrenským ochranným rámom a predným pevnostným nárazníkom, prídavnými LED svetlometmi, „šnorchlom“ (vyvýšené sanie motora) a poháňa ho motor, ktorý by aj dnes určite privítalo mnoho európskych zákazníkov – obrovský naftový osemvalec 4,5D V8 s výkonom 151 kW (205 k) a maximálnym krútiacim momentom 430 Nm. Svoju silu posiela Land Cruiser Namib na všetky kolesá prostredníctvom manuálnej prevodovky.

Pre porovnanie, toto je Land Cruiser v ponímaní európskeho trhu. Otázkou ostáva, dokedy. Prísne emisné limity a z nich vyplývajúce vysoké pokuty možno čoskoro spôsobia jeho vyškrtnutie z európskej ponuky.

„Púšť Namib predstavuje tie najnáročnejšie terény a prežitie v tejto nehostinnej krajine plnej extrémov vyžaduje správnu výbavu aj prípravu. S hrdosťou oznamujeme, že sme pre vás pripravili tento špeciálny Land Cruiser. Zákazníkom tak ponúkame vozidlo pripravené na zdolávanie tých najnáročnejších výziev,“ znie v oficiálnom vyhlásení Toyoty. Na záver už len posledná zaujímavosť – cena. Toyota si za tento špeciálny Land Cruiser pýta v prepočte necelých 56 000 eur. Do Európy sa pochopiteľne oficiálne nikdy nedostane.