Toyota začala s predajom svojho prvého hybridného modelu Coaster Hybrid EV v auguste 1997 a s modelom Prius 1. generácie v decembri toho istého roku. Prvý model bol dostupný na japonskom trhu, Prius sa neskôr dostal aj k nám do Európy.

Prvý hybridný automobil pritom v tomto roku bude oslavovať okrúhlych 20. K nám do Európy sa prvé hybridy dostali až v roku 2000.

Práve druhý spomenutý model stál za zrodom popularity hybridných systémov a ich propagácie medzi užívateľmi. Nedávno sme testovali jeho štvrtú generáciu, ktorá v ničom nezaostáva za konkurenciou a ako vždy ponúkne niečo nové voči predchádzajúcej generácii.

Vysokú obľubu hybridov dokumentuje aj fakt, že hranicu 10 miliónov predaných kusov prekonali len 9 mesiacov po dosiahnutí hranice 9 miliónov predaných kusov. Prvý hybridný automobil pritom v tomto roku bude oslavovať 20 rokov. K nám do Európy sa prvé hybridy dostali v roku 2000.

Najnovšia generácia Toyoty Prius plug-in hybrid naozaj nie je škaredým automobilom.

Podľa zástupcov spoločnosti na začiatku predaja nikto netušil, čo to je hybridný pohon a ako funguje pod kapotou Priusa. Automobilka odhaduje, že dokázala ušetriť voči bežným spaľovacím motorom až 77 miliónov ton CO2. Veľkým míľnikom bolo zavedenie plug-in hybridnej jednotky, ktorá umožňuje dobíjanie batérií aj na verejných staniciach alebo u vás doma.

Do roku 2020 plánujú prekonať hranicu 15 miliónov kusov, čo nie je veľmi nepravdepodobné. Najúspešnejším modelom je samozrejme Prius, pre ktorý sa rozhodli takmer 4 milióny zákazníkov. V súčasnosti je hybridná jednotka na predaj vo viac ako 90 krajinách sveta a ponúka rozmanitú sféru 33 rôznych modelov. Do tejto ponuky je však zarátané množstvo modelov určených len pre domáci japonský trh alebo tiež modely od značky Lexus, ktorá Toyote patrí.