Veľmi veľa nehôd sa stáva na parkoviskách v nízkych rýchlostiach. V lepšom prípade ide len o oškretý nárazník, no môže to byť aj horšie. Ultrazvukové senzory na autách sú skôr normálna vec ako niečo extra. Toyota však nepoužíva senzory len na indikáciu prekážky, ich signál spracováva softvér, ktorý dokáže v prípade hroziacej zrážky automaticky zabrzdiť a tým predísť nehode alebo zmierniť škody. Systém volajú inteligentný ultrazvukový lokátor, alebo ICS.

Vozidlá so systémom ICS mali o 70 % menej nehôd z dôvodu zošliapnutia nesprávneho pedálu a počet nehôd pri cúvaní klesol o 40 %.

Funguje ICS aj reálnom svete, alebo je to len bezvýznamná skratka? Toyota to tiež chcela vedieť a tak urobili štúdiu. Od januára 2015 do júna 2016 sledovali vzorku asi 63 000 vozidiel Toyota Alphard, Vellfire a Prius. Z nich 42 %, teda približne 26 000 áut malo na palube systém ICS. Výsledok štúdie prekvapil, vozidlá s ICS mali o 70 % menej nehôd z dôvodu zošliapnutia nesprávneho pedálu a počet nehôd pri cúvaní klesol o 40 %. Inteligentný ultrazvukový lokátor teda má zmysel a keď vďaka nemu predídete nehode, ešte vám aj ušetrí nejaké to euro.

Systém ICS pomáha znižovať počet nehôd na parkoviskách

Zdroj: tlačová správa

TEST: TOYOTA PRIUS 4.GEN

TEST: TOYOTA PRIUS 4.GEN

Toyota Prius je pre mňa prekvapením roka 2016. Pred testom som od nej čakal len nízku spotrebu vďaka veľmi zaujímavým ...

06. 11. 2016
NOVÁ TOYOTA PRIUS MÁ NAJÚČINNEJŠÍ BENZÍNOVÝ MOTOR NA SVETE

NOVÁ TOYOTA PRIUS MÁ NAJÚČINNEJŠÍ ...

Len máloktoré auto s „bežnou“ cenou vyvoláva také množstvo emócii ako Toyota Prius. Jedni ju milujú, druhí ...

12. 09. 2015