Znižovanie nákladov je v posledných rokoch v automobilkách témou číslo jedna. Výrobcovia vyvíjajú modulárne platformy, navzájom spolupracujú pri vývoji motorov, či niektorých typov vozidiel. Japonská Toyota je spolupráci veľmi otvorená, so Subaru vyvinuli dvojičky GT86 a BRZ a s BMW zdieľajú navzájom skúsenosti s dieselovými a hybridnými pohonmi. S francúzskym koncernom PSA zase vyrábajú malé autá v susednom Česku. Toyota po novom spolupracuje aj s Mazdou.

 

Mazda 2 Sedan a Toyota Yaris Sedan sú totožné autá. Rozdielna je len predná maska, svetlomety, kapota a samozrejme logá. Dokonca aj dizajn diskov zostal bez zmeny.

Nájdete 10 rozdielov? :)

Toyota predstavila nový Yaris v prevedení Sedan. Už pri prvom pohľade si všimnete podobnosť s Mazdou. Najmä z profilu pripomína trojku vo verzii sedan. Pri pohľade do interiéru si však všimnete, že ide o absolútnu kópiu Mazdy 2. U nás kúpite Mazdu 2 len vo verzii hatchback, na niektorých trhoch ju však Japonci predávajú aj vo verzii Sedan. Pri porovnaní dizajnu Yarisu a dvojky je okamžite jasné, odkiaľ fúka vietor. Okrem prednej časti ide o absolútne rovnaké auto. Rozdielna je len predná maska, svetlomety, kapota a samozrejme logá. Dokonca aj dizajn diskov zostal bez zmeny. A výsledok? Toyota sa opäť nezaprela. Po modeloch Mirai a Prius prichádza ďalší zvláštny dizajn. Nás Európanov to ale nemusí zaujímať. Toyota Yaris Sedan je určená len pre kanadský trh.

V interiéri ostalo všetko po starom. Okrem znaku.

Pod kapotou je známa technika Mazdy. O pohon sa stará 1,5 litrový štvorvalec Skyactiv s výkonom 79 kW (107 koní). Výkon na predné kolesá prenáša 6-stupňový manuál alebo automat. Spotreba v prípade manuálu je 6,7 litra a v prípade automatu 7,0 litra na sto kilometrov. Aj vám sa zdá spotreba vysoká? To je dané reálnym americkým cyklom merania spotreby.

 

Zdroj: carscoops