Už takmer 20 rokov ponúka Toyota zákazníkom hybridné vozidlá. Prvým bol Prius (r1997). Neskôr nasledovali hybridné verzie Auris, Yaris, RAV4, či rôzne Lexusy. Japonský gigant je v oblasti hybridov priekopníkom. Po celom svete predal už viac ako 9 miliónov vozidiel s hybridnou technikou. Najväčší úspech dosiahla Toyota v USA a v Japonsku. V „naftou infikovanej“ Európe sú historické predaje hybridov slabšie. To sa však pomaly ale isto mení.

V roku 2016 rástol predaj hybridných modelov Toyoty v Európe medziročne o 40 %. Celkový podiel na predajoch je pritom až 32 %.

V roku 2016 rástol predaj hybridných modelov Toyoty v Európe medziročne o 40 %. Celkový podiel na predajoch je pritom až 32 %. Európsky manažment značky predpokladá, že v roku 2020 bude mať každá druhá predaná Toyota hybridný pohon.


Za rýchlym rastom predajov hybridných verzií nestojí len škandál Dieselgate, ale aj chybná produktová stratégia z minulosti. Na začiatku dekády nestíhala Toyota dodávať dostatok Priusov pre americký trh. V Európe pritom rovnaký model nezaznamenal významný úspech. No s príchodom konzervatívnejších áut ako Auris Hybrid alebo RAV4 Hybrid sa začína karta obracať. Európsky zákazník výstredný Prius veľmi neprijal a radšej siahol po naftovej alternatíve. Dokonca ani díleri Toyoty nechápali, prečo by mali radšej tlačiť zákazníkom hybridné modely, keď chcú „osvedčenú naftu“. Teraz však mnohým zákazníkom začína dochádzať, že vznetové vozidlá nie sú veľmi ekologické. Navyše výroba naftových motorov je stále drahšia a náročnejšia, čo sa prejavuje aj na cene auta. Toyota preto postupne prestáva vyrábať vznetové motory a namiesto toho ich nakupuje od BMW. Výnimkou sú len motory 2,4 D-4D a 2,8 D-4D pre Hilux a Landcruiser.


„Diesel je na ceste von, videli sme začiatok konca,“ povedal pre Automotive News Alexander Nix, díler Toyoty v Nemecku. „Keď prídu ďalšie tvrdšie limity na emisie, bude to príliš nákladné. Vidíme to už teraz,“ dodáva. Napríklad nový crossover C-HR ani len nedostane naftový motor. Namiesto neho je k dispozícii hybrid s technikou z Priusu 4. generácie.  A vyzerá to tak, že táto kombinácia si získala u zákazníkov veľkú obľubu: až 75 % objednávok je práve na hybridnú verziu. Toyote sa tak dlhodobá hybridná stratégia začína oplácať aj v Európe.


Zdroj: autonews

 

TOYOTA PREDSTAVUJE NOVÚ GENERÁCIU MOTOROV, PREVODOVIEK A HYBRIDOV

TOYOTA PREDSTAVUJE NOVÚ GENERÁCIU MOTOROV, ...

Toyota plánuje obrovské zmeny v oblasti motorov. 60 % modelov značky dostane do roku 2021 nové pohonné jednotky. Tie budú, ...

14. 12. 2016
TEST: TOYOTA PRIUS 4.GEN

TEST: TOYOTA PRIUS 4.GEN

Toyota Prius je pre mňa prekvapením roka 2016. Pred testom som od nej čakal len nízku spotrebu vďaka veľmi zaujímavým ...

06. 11. 2016