Na Topspeed.sk sa opakovane venujeme reštaurovaniu klasických áut. Prosto pekné kúsky, ktoré stoja za pozretie. Kochali sme sa červenou Vette C1 1959 a totálne prestavaným pick-upom z roku 1949. Dnes si dáme klasiku z radov muscle cars, Dodge Challenger. A prídu ešte ďaľšie zaujímavé kúsky...

Prepracovaná karoséria mu svedčí

Prepracovaná karoséria mu svedčí

Nádhera, čo poviete?

Nádhera, čo poviete?

Na tento Challenger siahol nám už známy Roadster Shop. Vyhrali sa s ním tak kvalitne, že za oceánom sa umiestnil v prvej päťke súťaže "2010 Street Machine of the Year". Je to jediný vyrobený kúsok. Pôvodne vznikal na zakázku. To sa ale zmenilo a tak firme trvalo nejaký čas, kým ho ako bokovku sama pre seba vôbec dokončila. Snaha ale stála za to. Challenger zo 70. rokov pretransformovali do moderného a hladšieho dizajnu. Prerobené nárazníky majú plynulejší prechod do karosérie a dozadu putoval výfuk s koncovkou v strede. Kapota tiež nie je pôvodná. Potrebovali inú, inak by tam totiž nezmestili obrí motor.

Nie je to žiadny drobček

Nie je to žiadny drobček

Pod kapotou tejto mašiny je ozrutný motor V8. O jeho objeme informujú čísla 528 na bokoch. To je objem v palcoch kubických. V našich končinách to znamená 8,7 litra!

Ten má americké označenie "528 aluminium HEMI". V našej reči je to hliníkový HEMI V8 objemu 8.7-litra. Ešte raz - 8,7-litra! Tak už je celkom jasné odkiaľ sa tu berie 578 kW (775 k). Výkon na kolesá putuje cez manuálnu päť stupňovú prevodovku. Že čo robí taký výkon s americkým autom, dá sa vôbec šoférovať? Roadster Shop tvrdí že áno. Je tam nezávislé pruženie a brzdy dokážu skrotiť toľký výkon vďaka pneumatikám Pirelli obutých na valcoch 12x22" vzadu a 9x20" vpredu.

Nič extravagantné, len americká klasika

Nič extravagantné, len americká klasika

Interiér je celý, ako inak, v koži. Použitý odtieň je "francúzka čierna" v kombinácii so sivou alcantarou. Úplne všetko je tu robené na mieru. Aj muzika zložená zo sústavy Alpine a Rockford Fosgate. Karosériu striekali ručne s grafikou 528 Hemi na jej bokoch.