Takto vyzeralo auto pred samotnou prestavbou. Krásna zachovalá E30 M3. Ešte chudák nevedela, čo ju čaká :)

Takto vyzeralo auto pred samotnou prestavbou. Krásna zachovalá E30 M3. Ešte chudák nevedela, čo ju čaká :)

Fáza jedna je dokončená. Z auta ostala iba holá karoséria, všetko ostatné išlo preč vrátane kompletnej elektroinštalácie, motoru alebo náprav.

Fáza jedna je dokončená. Z auta ostala iba holá karoséria, všetko ostatné išlo preč vrátane kompletnej elektroinštalácie, motoru alebo náprav.

Nakoľko peniaze neboli v tomto prípade nič, čo by stále za reč, táto E30 dostala kompletné nápravy z o niekoľko generácií mladšej E90 (aj prednú aj zadnú). Takže sa museli vyrobiť komplet nové uchytenia náprav...

Nakoľko peniaze neboli v tomto prípade nič, čo by stále za reč, táto E30 dostala kompletné nápravy z o niekoľko generácií mladšej E90 (aj prednú aj zadnú). Takže sa museli vyrobiť komplet nové uchytenia náprav...

... a takto to vyzerá pri pohľade spod auta

... a takto to vyzerá pri pohľade spod auta

Ochranná klietka je pri takomto aute samozrejmosťou. Za povšimnutie stojí, že na niektorých miestach bola veľmi pekne zapracovaná priamo do karosérie a nezasahuje tak do priestoru posádky.

Ochranná klietka je pri takomto aute samozrejmosťou. Za povšimnutie stojí, že na niektorých miestach bola veľmi pekne zapracovaná priamo do karosérie a nezasahuje tak do priestoru posádky.

Tak a to je samotné srdce tohto superauta: motor S85 M5 V10 v spojení so 6.st manuálnou prevodovkou. Ešte pred samotným vložením do auta muselo dopasovať a doladiť neskutočne veľa dielov. Napríklad, ako ho vôbec posadiť na nápravu z trojkového E90?  

Tak a to je samotné srdce tohto superauta: motor S85 M5 V10 v spojení so 6.st manuálnou prevodovkou. Ešte pred samotným vložením do auta muselo dopasovať a doladiť neskutočne veľa dielov. Napríklad, ako ho vôbec posadiť na nápravu z trojkového E90?

V10 monštrum posadené v útrobách mrňavej E30. Všimnite si, že kvôli rozmerom agregátu a prevodovky bol ostránený pôvodný stredový tunel...

V10 monštrum posadené v útrobách mrňavej E30. Všimnite si, že kvôli rozmerom agregátu a prevodovky bol ostránený pôvodný stredový tunel...

...ktorý bol nakoniec nanovo vyrobený. Kus zručnej práce!

...ktorý bol nakoniec nanovo vyrobený. Kus zručnej práce!

K

K "oholenému" motoru sa postupne pripájajú ďalšie a ďalšie komponenty.

Je radosť vidieť ako dielo rastie. V tomto prípade už má karoséria na sebe prvú vrstvu náteru a postupne sa na ňu primontovávajú komponenty ako svetlá, chladiče atď. Po tejto fáze však prichádza skutočne tvrdý oriešok...

Je radosť vidieť ako dielo rastie. V tomto prípade už má karoséria na sebe prvú vrstvu náteru a postupne sa na ňu primontovávajú komponenty ako svetlá, chladiče atď. Po tejto fáze však prichádza skutočne tvrdý oriešok...

...a tým je kabeláž celého systému. Kto to niekedy robil tak vie, že je to neskutočná piplačka!

...a tým je kabeláž celého systému. Kto to niekedy robil tak vie, že je to neskutočná piplačka!

Pôvodné budíky v tomto aute? To asi nie... Preto tu našiel svoje miesto moderný

Pôvodné budíky v tomto aute? To asi nie... Preto tu našiel svoje miesto moderný "dash logger" ktorý dokáže zobrazovať veľmi veľké množstvo podrobných informácií.

Po úspešnom dovŕšení boja s elektroinštaláciou prichádza na rad karoséria. Treba dať späť všetky diely, ktoré boli predtým odobraté, napríklad blatníky, dvere...

Po úspešnom dovŕšení boja s elektroinštaláciou prichádza na rad karoséria. Treba dať späť všetky diely, ktoré boli predtým odobraté, napríklad blatníky, dvere...

Následne sa dopasuje aj tento krásny výfukový trakt, ktorý je len čerešničkou na celom projekte.

Následne sa dopasuje aj tento krásny výfukový trakt, ktorý je len čerešničkou na celom projekte.

A potom už len šup do laku, kde si dali skutočne záležať, a doskladať celé auto.

A potom už len šup do laku, kde si dali skutočne záležať, a doskladať celé auto.

A po viac ako 1000 hodinách tvrdej práce a niekoľko 100 000 dolárovej injekcií tu máme toto: exkluzívny klenot na kolesách! BMW M3 E30 V10 “Franken M3” od Piper Motorsport.

A po viac ako 1000 hodinách tvrdej práce a niekoľko 100 000 dolárovej injekcií tu máme toto: exkluzívny klenot na kolesách! BMW M3 E30 V10 “Franken M3” od Piper Motorsport.

Pre kompletné info a fotogalériu navštívte stránku úpravcu pipermotorsport.com alebo skočte na ich auto blog na cardomain.com Garantujeme vám, že nebude chápať rovnako ako my tu v redakcií!

A mimochodom, niečo podobné sa aktuálne skladá aj v Bratislave, ale pravdepodobne si ešte nejaký ten čas počkáme na konečný výsledok :)