Napriek všetkému sa ani nám nepodarilo dopátrať k viacerým informáciám, tak prinášame aspoň to, čo sme vysnorili :D. Táto biela drift mašina sa narodila v roku 1988. Detailnejší pohľad pod kapotu hovorí jasnou rečou. Tu sa ladilo s chuťou a nemalým rozpočtom.

Blok motora B230FT (objem 2.3 litra) je periodicky nafukovaný turbodúchadlom Holset HX40. Časovanie ventilov riešia vačky Hot Cams, auto vyfasovalo FMIC, programovateľnú riadiačku. Vďaka úpravám je možné odmerať na zotrvačníku silu úmernú 350 k, ktorá poháňa striktne zadnú nápravu. Napriek všetkému nepatrí tento kúsok medzi to najbrutálnejšie, čo sa dá v Škandinávii nájsť, no 350 k na 1230 kg je úmerná porcia na dostatočné vyblbnutie sa. 

Driftovací Švéd stojí na pracovných 17 palcových prevarených plecháčoch, ktoré ukrývajú vzduchom chladené brdy a coilover pruženie. Vo vnútri sa naváralo zopár kíl poctivej švédskej ocele, z ktorej vznikol ochranný rám. škrupiny sú vyrobené z karbónu a sekundujú im 4 bodové bezpečnostné pásy. Samozrejmou vecou sú doplnkové indikátory, ktoré snímajú aktuálny stav motora (teplotu a tlak prevádzkových kvapalín a iné).

Trasnplantovalo sa aj v predných partiách 740tky. Dnes sa tvári ako 940ka vďaka svetlám, maske a upraveným blinkrom, zadný pár dverí navštívil holičstvo, kde sa zarovnali všetky nerovnosti. Ako je zrejmé na fotkách, tento kúsok dostáva pravidelne zabrať a verne plní svoje poslanie. Radi by sme videli tieto švédske lode, ako sa šmýkajú po boku bawotrských a japonských rivalov. Určite by to bol zážitok. 

 

V prípade, že viete po švédsky, viac informácii o tomto aute nájdete tu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov