A toto je živé BMW M1 na trati v LeMans. Je podstatne širšie ako klasické pretekárske BMW M1

A toto je živé BMW M1 na trati v LeMans. Je podstatne širšie ako klasické pretekárske BMW M1

Dnes sa pozrieme na story človeka menom Marc. Je to BMW pacient, v garáži mu parkuje e34 M5 a na bežné jazdenie do práce má e36 318i. Jeho snom bolo vlastniť originál BMW M1 (vopred ale upozorňujem mladších čitateľov, aby si M1 neplietli s 1M!). Čo čert nechcel, nejakým zázračným spôsobom sa náhodou dopracoval k laminátovej karosérií (alebo ak chcete k bodykitu) originálnej pretekárskej M1, ktorá v roku 1980 išla LeMans. Tá vznikla v spolupráci s firmou March Engineering, ktorá pôvodnú M1 značne rozšírila do všetkých strán a dodala jej skutočný "racing look".

...a takto odpočíva originálna a jedna z mála zachovaných BMW M1 March v súčasnosti.

...a takto odpočíva originálna a jedna z mála zachovaných BMW M1 March v súčasnosti.

Tak, základ by bol, lenže čo teraz? Celá karoséria je tvorená troma hlavnými dielmi z laminátu plus dvoje dvere. Ako vidíte na fotkách, vytvára to základný tvar auta ale nič viac... A tak sa Marc rozhodol, že sa pustí do šialeného projektu - auto si postaví opačným smerom, teda z exteriéru do vnútra! Inými slovami, rozhodol sa postaviť kompletne novú M1 priamo vo svojej garáži! Rešpekt...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 28 obrázkov

Základ bolo vôbec navrhnúť vnútorný skelet, nápravy, umiestnenie a použitie agregátu a asi milión, celkom "nepodstatných" vecí. Úplne všetko od piky s minimálnou technickou dokumentáciou. Že zlý sen? Ťažko povedať, keďže toto je práve pre tohto chalana plnenie si VEĽKÉHO SNA. Napríklad zohnať pôvodný motor M88 (3453 ccm R6) je, áno, nemožné, ako náhrada zatiaľ teda poslúžil iný radový šesťvalec od BMW (M30). Ostatné veci sa krvopotne vyrábali pomocou moderných CNC fréz, ktoré dostali zadania priamo z počítača. Samozrejme, najprv to ale niekto v tom počítači musel nakresliť a ešte pred ním to musiel niekto vymyslieť...

Jednoducho, projekt na mnoho zimných večerov, keďže ešte ani po dvoch rokoch nie je auto dokončené. Celý priebeh môžete sledovať priamo na baworáckom fóre www.e34.de. Tam majiteľ pravidelne uploaduje fotografie. Vždy, keď má niečo nové, zavesí to práve tam a celé zvyšné osadenstvo krochká blahom. Tak ako my v redakcií TopSpeed.sk...


zdroj: build-threads.com