Je to jeden z prvých vyrobených kúskov v roku 1991 Made in Japan (Tokyo), presne 1140. kus v poradí. Dovezené bolo ku nám zo Švajčiarska. Som jeho tretím majiteľom na SVK. Ešte počas mojej spolupráce s ATmagom som doň vrážal všetky našetrené študentské peniažky a mnohokrát mi ani na benzín neostalo, hehe. Aj to je dôvod, prečo som za uplynulé obdobie na ňom najazdil necelých 8000 km, samozrejme, nie v zime. Dnes má najazdených 162 tisíc aj nejaké drobné. Po mojich úpravách, teda výmene sacieho traktu za custom set s kónickým filtrom z polyesteru od Sprintfilter a kompletnej úprave výfuku (zvody SSAutochrome z USA, custom potrubím typu mandrel bent s priemerom 60.3mm až po koncový tlmič Dynomax Ultraflow) bolo autu odmeraných na dynamometri v Maxe 113.7 kW (teda 154,7 k), presnejšie rovných 84 kW na kolesách (114, 3k). Pri hmotnosti sériových 1150 kg predstavuje výkonová hmotnosť slušných 7.43 k/kg. Detailnejší článok nájdete tu.

Poslednou položkou na zozname performance úprav bola inštalácia plne nastaviteľného coli-overu od D2 Racing, model street. Auto má nastavené negatívne odklony na všetkých kolesách po -1,5 stupňa. Predné tlmiče sú osadené v unibaloch na camber plateoch. Podovozok bol kupovaný na jar tohto roku a má odjazdených cirka 200 km. Prečo? Pretože tento setup je ideálny skôr na okruhy ako na bratislavský tankodróm.

Môj Nissan nie je žiadny krásavec (nejaké preliačeniny, miestna povrchová korózia, buchnutý spätiak), no je to ideálne voľnočasové a nenáročné auto, ktoré poskytne za prijateľné peniaze veľa muziky začinajúcemu závodníkovi, alebo slalomárovi. Na amatérsky motoršport je ako stvorené.

Na záver cena. Keďže je to môj liebling a viem, čo som do auta dal, záujemcovi môžem všetko doložiť, začal by som na, myslím si férovej cenovke 2500 € ( 75 000 Skk), čo predstavuje sotva cenu úprav. Niekomu sa to môže zdať veľa, no počas mojho vlastníctva som doň dával len kvalitné komponenty a oleje a po mechanickej stránke je auto tip top. A na lak, či preliačeniny predsa auto nejazdí, no nie? Samozrejme, v pripade seriózneho záujmu som ochotný nejake to €čko ešte zľaviť.

V roku 1992/11 porovnával Michael Schumacher pre redakciu Autobild šesť športových modelov rôznych značiek so šľachteným rodkomeňom na magickými písmenkami GTi, GSi, VTi, alebo RS. Za najzábavnejšie z nich považuje Schumi práve NX GTi.

Platz 1: Nissan 100nx GTI
Platz 2: Mazda MX3 V6
Platz 3: Ford Escord RS2000
Platz 4: Honda Civic VTi
Platz 5: Opel Astra GSi
Platz 6: VW Golf GTI

Charakterisitka:

Rok výroby: 1991 / 3
Najazdené km: 162 500
Počet majiteľov: 4
Motor: SR20DE + sanie + výfuk (113,7 kW / 154,7 k a 173,9 Nm )
Podvozok: Coilover D2Racing, tlmičová rozpera custom
Brzdy: vŕtané kotúče ATE
Disky: 7x15" TSW Pace, Dunlop SP Sport 9000

Interiér:

Vyhodené zadné panely, zadné sedadlá, rezeva, nahodená sedačka Sparco Sprint na koľajniciach, celkom nový volant Omp Corsica (možem vymeniť za použitý Momo Corse)

Nedostatky:

Vzhľad ( drobné preliačeniny, horší lak + karosárske úpravy (práca predošlého majiteľa), miestna drobná korózia, odstrojený interiér ( všetko mám), horší interiér (tiež práca predošlých majiteľov...). STK a EK bude nová budúci týždeň, kontrola bŕzd a nastavenie ručnej brzdy ( môžem nechať spraviť...) 

Určite som mnoho vecí pozabúdal. Ak máte záujem, kontaktuje ma pls mailom na spanik@topspeed.sk, alebo na 0905 734 448 ( Andrej ). Ďakujem za Váš záujem a férové jednanie. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov