To je na jednej strane smutné zistenie, keďže Gordini sa kedysi profiloval hlavne ako motoršportová značka (podobne ako Abarth a Cooper). Na druhej strane, v tom čase neexistovala divízia Renault Sport Technologies (vznikla v r2001), ktorá dnes žne jeden úspech za druhým a jej produkty patria k tomu naj na trhu malých áut vôbec.

Podľa vedenia to, čo ponúkajú autá RS naplno postačuje. Preto Godrini budú v konečnom dôsledku exkluzívnejšie RSká. Ja osobne sa pohybujem kdesi uprostred. Netvrdím, že všetky Gordini mali byť ešte ostrejšie. Osobne som totiž presvedčený, že minimálne Twingo RS by krásne zvládlo a využilo i mierne väčší výkon než 98 kW, ktoré ponúka dnes. A na to mohlo byť uvedenie Gordini skvelou príležitosťou. Twingo Gordini RS Renault predstaví už koncom mesiaca v Paríži.

Na jar následne uvedie (podľa všetkého v Ženeve) Clio Gordini RS a tichý prísľub má i Mégane. Keďže manažment rozhodol, že technicky a mechanicky sa modely Gordini modifikovať nateraz nebudú, nie je asi vhodné hovoriť o priamom útoku na značky Abarht a John Cooper Works. Gordini je projektom kompletne vedeným oddelením Renault Sport Technologies a nové autá sú prakticky v detailoch zmenené aktuálne modely RS.

Typické pre modely Gordini budú minimálne 2 prvky, modrá farba (i keď autá budú v ponuke vo viacerých farbách) a tradičné rýchle pruchy. Gordini vraj zároveň nenahrádza ani nedopĺňa minulý rok avizovaný návrat športovej značky Alpine. Jej príchod však v posledných fázach prípravy skomplikovala celosvetová kríza a vedenie sa rozhodlo projekt Alpine nateraz zastaviť. Autá Alpine mali byť samostatné športiaky nezávislé na aktuálnych typoch Renault, na rozdiel od Gordini, ktoré budú špičkou ponuky aktuálnych Renaultov RS.

RENAULT MAL ONLINE TLAČOVKU

Nedá mi však nespomenúť prevratné riešenie, ktorým sa Renault rozhodol túto tlačovú konferenciu uskutočniť. Uvedenie Gordini totiž Renault presniesol novinárom na celom svete súčasne prostredníctvom online tlačovky na mediálnej stránke. Celé to síce malo drobné chyby a oneskorenia, ale ten komfort a pohodlie, ktorý so sebou toto riešenie novinárom prinieslo sú ohromné. Dúfam, že v tomto štýle niektorých TK bude Renault pokračovať, a že čoskoro sa pridajú i ďalšie značky.