Málo známa firma MTE poňala túto úpravu veľmi racionálne a zasiahla ňou neskutočne širokú cieľovku v podobne majiteľov VW Scirocco, Golfov VI GTi, Passatov a Leonov s motorom 2.0 TSi. Spomínaný viac ako dvojnásobný nárast výkonových parametrov motora dosiahli komplexnou prerábkou nielen softvéru, ale aj hardvéru. Do valcov tlačí pretlak až 1.6 baru turbodúchadlo Garrett GT30, ktorý sa prenáša cez zosilnené ojnice a ložiská na kľuku. Palivo podľa nových máp vstrekujú veľkokapacitné vstrekovacie ventily. Prerobený je aj celý výfukový systém, ktorý má prierez 76 mm a je osadený priechodnejšími katalyzátormi. 612 Nm prenáša do pohonného ústrojenstva spojka Sachs s lamelami potiahnutými spekaným kovom. Naopak, 451 kobýl pod kapotou krotí nový brzdový set Brembo s 8 piiestikovými strmeňmi a priemerom predných kotúčov až 375 mm.

Pokiaľ by bola táto porcia výkonu príliš silná, nie je problém. Páni v MTE majú prichystané aj medzistupne úprav, ktoré vám cez OBD modul pridajú koníky pod kapotu raz do hranice 260 k a 385 Nm, alebo druhou je alternatíva s výkonom 310 koní a 410 Nm. Držíme MTE palce, tento projekt sa nám veľmi páči :).


Zdroj: http://www.auto-tuning-news.de/news/artikel/m-t-e-octavia-rs400-powerplay-mit-451-ps/