Cupra povýšila na samostatnú značku, a pretože je športová, mohla dostať niečo, čo napríklad Škoda nikdy nedostala. Tým máme na mysli preplňovaný päťvalec od Audi, aby ale Španieli dodržiavali nejakú štábnu kultúru, ich vrcholný Formentor VZ5 má formálne o 10 koní menej ako nová RS 3 a RS Q3 (390 vs. 400 k).

To je samozrejme viac, ako dnes dokáže ponúknuť ktorýkoľvek Seat, to ale neznamená, že sa nenájdu zákazníci, ktorí by nechceli ešte o trochu viac čili.

V takom prípade môžete ladiť pokútne a riskovať, že poškodíte mechaniku, prídete o záruku a v horšom prípade sa vám podarí oboje. Alebo sa môžete obrátiť na dvorného úpravcu koncernu, ktorým je už roky nemecký ABT.

Trochu zamrzí, že aj tu panuje koncernová hierarchia, takže ak si necháte vyladiť nové Audi RS 3, dostanete zase o 10 koní viac. Musíme ale podotknúť, že výsledných 450 koní a posun maximálneho krútiaceho momentu zo 480 na 530 Nm Cupry VZ5 tiež nie je na zahodenie.

S touto výbavou to na stovku hravo dáte za spomínaných 3,9 sekundy, najvyššia rýchlosť sa zvýši z 250 na 270 kilometrov za hodinu, a pritom Formentor bude na prvý pohľad vyzerať ako sériové auto. Teda s výnimkou masívnejších výfukových koncoviek, prípade väčších kolies, ak sa rozhodnete, že vám ich má dodať práve ABT.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

zdroj: ABT