Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Výkonovú úpravu tohto bieleho auta označujú ako Stage 1. To znamená, že úpravy sa týkajú preprogramovania riadiacej jednotky a úpravou sania. Nie však pôvodnej fabrickej, ale ECU americkej značky APR. Vrcholné hodnoty 329 k a 523 Nm sú viac než fajn. Okrem špičkových hodnôt sú v HHS hrdí hlavne na priebeh sily motora.  Napríklad výkon nad 300 k je k dispozícii od 4 250 po 6400 ot. Krútiaci moment vyše 500 Nm zas štvorvalec dodáva od 2000 do 4000 ot. Pre klientov HHS je k dispozícii obdobná, miene menej extrémna úprava na parametre 316 k a 516 Nm za 28 100 Kč, teda cca 1000 €. Táto úprava si vyžadujé permanentné použitie 98 oktánového benzínu. Pri úprave klientovi odporučia aj drobné úpravy spojky nanesením novej oranickej vrstvy na treciu lamelu a úpravu prítlačnej pružiny. Pre riziko straty záruky po výmene riadiacej jednotky motora je vhodná až pre staršie kúsky... Toto v HHS riešia pre návštevu servisu inštaláciou pôvodnej ECU motora a po absolvovaní garančnej prehliadky znovu prehodenie na APR. Všetko v rámci ceny úpravy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Tu sa totiž o riadenie motora stará americká riadiaca jednotka APR určená pre VAG motory 2,0TFSI s kódom APR-DPP-2.0T-MQB-LOW-SP Stage 1. Má navyše komfortnú funkciu obmedzenia maxima sily na nižších prevodoch, tzv. Torque management. Od rovnakej značky pochádza aj celokarbónový kit sania (v predaji za 18 600 Kč, teda 670 €), ktoré napriek nárastu špičkových hodnôt eliminuje oneskorenie turba. Bonusom je navyše zvýraznený zvuk turba pri preraďovaní, čo iste každému športovcovi za volantom zväčší radosť z jazdy. Pre trochu istejšie jazdné vlastnosti v zákrutách má biela Octavia RS III kratšie a tuhšie športové pružiny Eibach Pro-Kit (4000 Kč, 140 €). Nie je to síce tak komplexné riešenie podvozka aj so silnejšími brzdami, ako by som si pre tieto parametre predstavoval, no iste lepšie ako nič. Okrem nich by to iste chcelo aj samosvor, ktorý však pre Octaviu III RS ešte nie je na trhu s tuningovými doplnkami nie je k dispozícii. 

Táto kompletná úprava Octavie RS TSI III bez polepov stojí cca 1800 €. A zdá sa, že v HHS pôjdu ešte ďalej. Ak by niekomu bolo výkonu stále málo, čoskoro má byť k dispozícii úprava Stage 2. Tá sa zameria na prepracovaný výfukový systém. V HHS odhadujú, že max. výkon stúpne na cca 350 k.