Testovací voz mal rozšírený predný a zadný narazník, väčšie disky kolies pripomínajúce originálny koncept VW Golf R400. Fotografie skoršieho prototypu prišli iba pár týždňov potom ako šéf technického oddelenia Heinz Jakob Neusser potvrdil že superostrý model zaradili do vývoja a podľa všetkého ho budú v obmedzených počtoch naozaj produkovať.

Zaujímavé je, že náhodní svedkovia prítomní testovaniu na Nurburgringu tvrdili, že motor znel ako 5 valec. Agregát zatiaľ oficálne nepotvrdili, no dá sa očakávať, že to bude rovnaký 2.0 litrový 4 valec z terajšieho Golf R (300), ktorý je v tomto drakovi vyladený na divokých 400 k a 450 Nm! Netreba sa dlho zamýšľať, aby ste si uvedomili, že to sú parametre supercars z konca minulého storočia, nad ktorými sme zamdlievali. A dnes to majú mať hatchbacky?! 

Len s pohonom 4x4

Je vhodné pripomenúť, že hlavným konkurentom z vlastného koncernu bude Audi RS3 s 2.5 litrovým 5-valcom s max. výkonom 370 k. Golf R400 bude v ponuke, rovnako ako už sériový model R (300) výhradne s pohonom 4Motion. Prekvapí skôr ponuka manuálnej prevodovky. Zrýchlovať z 0 na 100 km/h má za 3.9 s. Pre porovnanie Golf R dá stovku za 4,9 s a maximálku má obmedzenú na 250 km/h. 400 k verzia má dosahovať 280 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Neusser bližšie nešpecifikoval, kedy by sme mohli očakávať zatiaľ najsilnejší Golf. Jeden z najväčších problémov, ktorý musia technici vyriešiť, bude násjť prevodovku, ktorá bude vhodná a schopná zvládnuť 450 Nm. VW samozrejme chce mať v ponuke aj automatickú prevodovku DSG preto, aby oslovil zákazníkov v rôznych častiach sveta. 6 rýchlostný automat DSG v dnešnom Golfe R je schopný zvládnuť do 380 Nm.

Koncept Golfu R400 bol pôvodne zamýšlaný ako ukážka inžinierskej sily koncernu VW, ale už dostal zelenú na sériovú produkciu. Podľa Neussera to bude konkurencie schopné vozidlo oproti modelom ako Mercedes A45 AMG alebo BMW M235i.

Neusser potvrdil aj spravý o tom, že VW Beetle prežije do tretej generácie. Bude postavený na novej platforme MQB a bude sa pravdepodobne vyrábať po boku Golfu a Tiguana v Mexiku. Čo je však pre mnohých dôležitejšie je fakt, že málo predávané 3 dverové verzie VW Polo už nová generácia neprinesie. Väčší Golf na platforme MQB-A sa budú naďalej ponúkať aj v 3 dverovej verzii.

Keď sme sa pýtali na dnešné Scirrocco a jeho možného nástupcu, Neusser povedal že takéto malé kupé modely sú emotívne automobily a mali by mať ďalšieho vhodného nástupcu. To nám naznačuje, že by mohla prísť ešte viac štylisticky radikálna náhrada. Tieto info sú v rozpore s nedávnou správou o tom, že VW plánuje pre zvýšenie efektivity zabiť mnohé svoje sexi typy, čo iste veľa fanúšikov VW nepotešilo. Vo VW buď prehodnocujú stratégiu, alebo vnútri firmy dnes ešte nie je jasné, ako ďalej. My v TopSpeed.sk máme v tomto veľmi jasno. Chceme sexi volkswageny, veľááá... :)