Ten naplno využil skúsenosti nadobudnuté pri motocyklových pretekoch na to, aby začal vyrábať tie najlepšie výfukové systémy na celom svete. Priatelia, tu nejde len o uchu lahodiaci zvuk. Tu ide o kvalitu a renomé značky nehovoriac o tom, že tieto výfuky možno považovať za performance diely, ktoré sú nielen ľahšie ako originály, ale dokážu nahnať nejaké tie kone na vyše. Pripadajú vám predošlé vety ako chválospevy, alebo ma upodozrievate s lobingu pre túto značku? Priznávam sa znie to tak no pravdu povediac dá sa o niekom, kto v súčasnosti zastrešuje vyrábu výfukov pre 38 motocyklových šampionátov napísať niečo iné???

Akrapovič-Yamaha-R1

Akrapovič Yamaha R1

Stránka Topspeed.sk sa snaží primárne venovať hlavne exkluzívnym dvojstopovým vozidlám. Inak tomu nebude ani v tomto prípade aj napriek tomu, že úvod naznačoval niečo iné. Akrapovič sa pred približne štyrmi rokmi rozhodol postupne zastrešiť výrobu výfukových systémov aj pre automobily. Iste nečakajte, že v portfóliu značky nájdete výfuk pre Feliciu, ktorá vám odpočíva na dvore. Pôvodným zámerom bolo vyrábať výfukové systémy pre športové verzie tých najlepších športových automobilov. Sprvu tomu tak aj bolo, pretože prvé výfukové systémy sa oficiálne vyrábali na Porsche GT3 RS a BMW M3. Pravda je však taká, že v súčasnosti nájdete v portfóliu tejto značky výfuk aj pre Renault či VW. Samozrejme, stále sa jedná o prísne športové verzie jednotlivých áut.

Nissan-GT-R-Akrapovič

Nissan GT-R Akrapovič

Dôvod prečo píšem tento článok je inde. Akrapovič len pred nedávnom uviedol na trh nový produkt. Hudobný virtuózovia z tejto dielne sa tento krát rozhodli naladiť najnovšieho talianskeho plnokrvníka Ferrari 458 Italia. Myslím, že priložené video je dostatočným dôkazom kvality tejto značky a zároveň obranou na moje chválospevy na začiatku článku. Zvuk, ktorý má na svedomí netradične trojica koncoviek spôsobuje husiu kožu aj na miestach, o ktorých som doteraz nevedel.

Samozrejme, páni z tejto firmy si za svoju prácu nechajú aj zaplatiť. Napríklad za kompletný výfukový systém pre BMW M3 e90 by ste u dílera nechali minimálne 6000 Eur v závislosti od marže, ktorú si predajca navolí sám.