Zisk je vo svete automobiliek modlou, ktorej sa podriaďujú mnohé veci. Vlastne všetko. Pri snahe šetriť náklady a maximalizovať výnosy vznikajú rôzne čudné rozhodnutia. Jedným z nich možno bude aj predný pohon pre dnes už tradičný roadster Mercedes SLC, ktorý mal pred modernizáciou označenie Mercedes SLK. Už pred rokom sme informovali, že automobilka zvažuje výrobu typu A kupé a A roadster. Stálo by na druhej generácii platformy MFA, ktorá má ponúknuť veľkú flexibilitu v oblasti rázvorov a rozchodov kolies. Logicky preto prichádza otázka, či ju v rámci šetrenia nedostane aj nová generácia SLC?

Dieter Zetsche nič nepotvrdil, ani nevyvrátil. Na jednej strane je dizajn auta s tradičnou dlhou kapotou a na druhej ekonomické hľadisko. "Všetci vieme, že automobilový priemysel rastie a rastie viac na sedanoch a SUV než na športových autách. V tomto ovzduší sa teda musíme pozerať aj na naše kupé, kabriolety a roadstery," dodal šéf Mercedesu.

Dlhá kapota a veľký priestor medzi prednými kolesami a dverami sú prvky, o ktoré by Mercedes nechcel prísť.

A presne túto otázku položil šéfovi Mercedesu, Dr. Dieterovi Zetschemu, redaktor z austrálskeho magazínu CarAdvice. Ako na ňu reagoval? Úprimne povedané nejednoznačne. Síce na jednej strane povedal: "Roadster s predným pohon je úplne iné zviera." V prípade tohto modelu navyše zohráva veľkú úlohu aj dizajn auta: "Špeciálne dlhá kapota Mercedesu a veľký priestor medzi predným kolesom a dverami je kľúčovým znakom," dodal Zetsche. To by naznačovalo, že automobilka chce zachovať klasické usporiadanie, teda motor pozdĺžne, čo najviac za prednou nápravou a pohon zadných kolies. Sú však na trhu aj autá, ktoré dokazujú, že dlhá kapota nemusí znamenať pohon zadných kolies. Napríklad Mazda 3. Zetsche navyše vzápätí dodal, že musia pozerať aj na ekonomické hľadisko: "Všetci vieme, že automobilový priemysel rastie a rastie viac na sedanoch a SUV ako na športových autách. V tomto ovzduší sa teda musíme pozerať aj na naše kupé, kabriolety a roadstery." Šéf automobilky teda pripustil zmenu, no jednoznačnej odpovedi sa vyhol týmito slovami: "Náš čas na vývoj je oveľa kratší ako v minulosti, takže to teraz nemôžeme komentovať." Blízka budúcnosť teda ukáže, či bude ďalšia generácia SLC konštrukčne blízka BMW Z4, alebo skôr Audi TT Roadster.

Zdroj: caradvice

TEST: MERCEDES-BENZ SLK350 R172

TEST: MERCEDES-BENZ SLK350 R172

Skratka SLK nie je žiaden nezmysel, ako sa na pohľad môže zdať. Je za ňou ukrytá filozofia najmenšieho športového ...

15. 03. 2015
TEST JAZDENKY MERCEDES SLK (R171)

TEST JAZDENKY MERCEDES SLK (R171)

Jazdenky nemusia byť len nudné škatule s jedinou schopnosťou previezť ľudí z bodu A do bodu B. Aj auto z druhej ruky ...

30. 03. 2015
TEST BMW Z4 SDRIVE 2.8I

TEST BMW Z4 SDRIVE 2.8I

Posledné písmeno abecedy v automobilovom svete znamená zväčša čosi špeciálne. Tým istým autonadšencom už ...

31. 05. 2013
TEST JAZDENKY BMW Z4 E85 (2002 - 2008)

TEST JAZDENKY BMW Z4 E85 (2002 - 2008)

Každý automobilový fanúšik má občas nutkanie vlastniť vyslovene nepraktické a „nezmyselné“ auto. Dnes tu máme ...

24. 08. 2015
AUDI TT 2.0 TFSI QUATTRO 8S III. GEN

AUDI TT 2.0 TFSI QUATTRO 8S III. GEN

Nech by si pilot robil aj tri zoznamy áut, ktoré by bol pre zdatnosti na ceste ochotný kúpiť, Audi TT by nebolo ani na ...

11. 01. 2015
MERCEDES VZAL SLKÁČKO NA MATRIKU A ZMENIL MU KRSTNÉ MENO NA SLC

MERCEDES VZAL SLKÁČKO NA MATRIKU A ZMENIL ...

Mercedes nám v tomto roku priniesol niekoľko nových alebo modernizovaných modelov a spolu s nimi aj nové označovanie. ...

19. 12. 2015