Vyzerá to tak, že nadchádzajúci autosalón v Detroite bude tým najlepším od vypuknutia hospodárskej krízy. Automobilky sa pomaly spamätávajú z recesie a investujú viacej prostriedkov do športových vozidiel. Ďalším zaujímavým autom, ktoré by sa mohlo objaviť v Detroite, je produkčná verzia Alfa Romeo 4C Spider.

Verzia bez strechy priberie oproti Coupé len 60 kg. Za nízkym nárastom hmotnosti stoja výstuhy z karbónu a ľahká plátená strecha.

Na športový roadster od Alfy čakáme už nejakú dobu. Alfa chce do roku 2018 predstaviť osem nových modelov. Prvým z nich bude s najväčšou pravdepodobnosťou práve 4C Spider. Koncept malého roadsteru s motorom uprostred sme videli na jar Ženeve. Fakt, že Alfa sa rozhodla predstaviť produkčnú verziu 4C Spider práve v Detroite potvrdzuje smelé plány na návrat na trhy v Severnej Amerike.

 

Alfa Romeo 4C Spider bude mať pod kapotou rovnaký motor ako verzia Coupé. O pohon sa teda bude starať malý, turbom prepĺňaný 4-valcový agregát TBi s objemom 1,75 litra. Jeho výkon dosahuje 177kW (240 koní). Celý výkon putuje na zadnú nápravu cez 6-stupňovú dvoj-spojkovú prevodovku. Európska verzia s pevnou strechou váži len 895 kg. Podľa informácií má roadster pribrať len 60 kg. Za nízkym nárastom hmotnosti je použitie karbónu a ľahkej plátenej strechy. Otázkou je, koľko priberie americká verzia. Tá je totiž o 155 kg ťažšia než európska. Hmotnosť americkej verzie 4C Spider by sa mohla vyšplhať nad hodnotu 1100 kg. V porovnaní s bežnými autami je to síce stále pierko, no rozhodne už nepatrí k tomu najľahšiemu na trhu.

Alfa Romeo 4C Spider by mala dostať "normálne" svetlá. (Na rozdiel od EU verzie Coupé, ktorá má divne vyzerajúce karbónové svetlomety)

Otázkou ostáva, či predstavitelia značky v Detroite prezradia aj podrobnosti o európskej špecifikácií. Je možné, že na informácie o európskej verzii budeme musieť počkať na ženevský autosalón. Dobrou správou je, že Spider by nemal byť poslednou verziou typu 4C. Pravdepodobne nás čaká ešte ostrejšia Alfa 4C, s označením QV.

 

Zdroj: autoblog.com

Alfa veľké tajnosti ohľadom modelu 4C Spider nerobí. Potvrdzuje to aj zachytený prototyp pri testoch v Španielsku. Nájdete nejaké odlišnosti od bieleho konceptu, ktorý bol predstavený v Ženeve?