Annie Hidalgo má jasno v tom, kto je zodpovedný za znečistenie ovzdušia a ako situáciu vyriešiť.

Napriek tomu je však už teraz známe, že od 1. júla 2016 dôjde k rozšíreniu tohto zákazu o ďalšie vozidlá. Rok 2020 bude údajne znamenať koniec áut s naftovým motorom v centre Paríža. Starostka chce z centra navyše vytvoriť akúsi „polopešiu“ zónu.

Vláda navyše plánuje podporovať elektromobily. Na tento účel vyčlení 150 miliónov eur, ktoré chce v nasledujúcich štyroch rokoch premeniť na 16 000 nabíjacích miest. „Sme odhodlaní jednať rýchlo. Boj proti znečisťovaniu ovzdušia jemnými čiastočkami, ktoré súvisia najmä s používaním nafty v automobilovej doprave je totiž zásadnou otázkou verejného zdravia. Je pravda, že súčasné vozidlá sú technologicky vyspelejšie ako ich predchodcovia z 90. rokov. Najjemnejšie častice, ktoré sú pre zdravie najviac škodlivé, nezachytia žiadne filtre,“ vysvetľuje starostka.

Starostka Paríža chce francúzske hlavné mesto pripojiť k metropolám, ktoré obmedzujú vstup áut do svojich centier. Zlepšenie kvality ovzdušia je pritom otázne, keďže prúdenie vzduchu dokáže oveľa viac ako nový zákaz.

Paríž sa zákazom okrem znečisteného ovzdušia zbaví aj príliš preplnených ciest.

Nejde však o prvý pokus o redukciu znečistenia ovzdušia v Paríži. V minulosti miestne autority znižovali rýchlosť na najvyťaženejších úsekoch s cieľom dosiahnuť nižšiu produkciu emisií.

Paríž sa teda pridáva k ďalším mestám, ktoré si myslia, že majú vlastný vzduch. Podľa akýchsi bližšie nešpecifikovaných predpovedí, by zníženie znečistenia ovzdušia malo Parížanom predĺžiť život o 6 mesiacov. Avšak asi len za predpokladu, že nebude fúkať vietor.

Zdroj: telegraph.co.uk

Prečítajte si aj: Už sa to blíži! Praha pre lepší vzduch starým autám zakáže vjazd do centra