Odkúpenie automobilky Opel bolo ostro sledovanou témou. Mnohí sa už v začiatkoch obávali, že tento krok spôsobí hromadné prepúšťanie, a to hlavne v pobočnom závode Vauxhall, ktorý PSA získalo s kúpou Oplu tiež. Naplnil sa po necelom roku tento predpoklad? Jedno je isté. Veľký počet britských zamestnancov si bude musieť nájsť inú prácu.

Za hlavné dôvody znižovania stavov patrí zníženie dopytu po modeli Astra a tiež aj vysoké náklady britského závodu. 

Reči o prepúšťaní v Británii sa skloňovali od úplného začiatku rokovaní s PSA. Keď chcú Francúzi zachrániť Opel, musia sa zbaviť okovy v podobe vysokých nákladov britského „Oplu“ – Vauxhallu.
 

Pracovné miesta sú ohrozené najmä na severozápade Anglicka, v meste Ellesmere Port. Medzi hlavné dôvody patrí pokles dopytu po type Astra, ktorý je hlavným ťahúňom v tomto závode. Nevýhodou závodu je len to, že vyrába autá len pre regionálny trh. Hovorca Denis Chick uviedol, že prepúšťanie najviac ovplyvňuje práve menší záujem o tento model, takže klesá aj jeho produkcia. Namiesto toho sa značke darí so športovo orientovanými modelmi. A navyše, okrem zrušenia pracovných miest továreň čaká zmena pracovného času. Budú ťahať iba jednozmennú prevádzku. Zatiaľ čo doteraz vyrábali 150-tisíc áut ročne, po novom výroba klesne na 70 až 90-tisíc. To je takmer polovica, a to veruže dobre neznie. 


Niektorí analytici dokonca spochybňujú odchod Británie z Európskej únie. To však hovorca rázne vyvrátil. Podľa PSA je tiež neopomenuteľným problémom aj to, že v Británii sú oveľa vyššie náklady na výrobu, ako v obdobných závodoch vo Francúzsku. O tom, či presunú časť výroby do Francúzska, zatiaľ údajne nerozhodli.

 

Ako je na tom Vauxhall? Momentálne v celej krajine pracuje 4500 zamestnancov. Závod Ellesmere Port momentálne pracuje 1800 ľudí. A v ňom plánujú prepustiť takmer 1/5 zamestnancov fabriky.