Honda S660

Honda S660 je malý zábavný keicar

Hondu S660 poháňa 0,66 l turbo trojvalec s výkonom 63 k. S autom, ktoré váži len 830 kg aj tak dokáže vyčariť úsmev na tvári.

Obmedzovač nastavený na 7700 otáčok

O parametroch Hondy S660 sme už písali. Len na zopakovanie, automobilka do stredu, pred zadnú nápravu umiestnili prepĺňaný 0,66 l trojvalec s výkonom 63 k. Inžinieri vylepšili geometriu turba, aby auto lepšie akcelerovalo. Turbo začína zaberať pri 2500 ot. ale motor sa najlepšie cíti v pásme 5000 až 7700 otáčok, kde ho zastaví obmedzovač.

Honda S660

0,66 l turbo trojvalec ponúkne 63 k a redline 7700 otáčok

V kombinácii s krátkou 6 stupňovou manuálnou prevodovkou to je veľká motokára, hlave keď keicar váži len 830 kg. Honda S660 je nízka a široká s takmer ideálnym rozložením hmotnosti 45:55 v prospech zadnej nápravy. Pre tých, ktorí nemusia tri pedále, automobilka pripravila aj verziu s CVT prevodovkou a pádlami pod volantom.

Honda S660

Hondu S660 už predávajú v Japonsku

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Autíčko síce nemá výkonu na rozdávanie, ale o to lepšie sa ovláda. Pomáha mu aj elektronika, ktorú nazvali Honda Agile Handling Assist a napríklad v zákrutách pribrzdí vnútorné predné koleso. Aj keď vletíte do zákruty takmer stovkou, máte problém odtrhnúť zadok. K výbornej priľnavosti prispeli aj lepivé pneumatiky Yokohama Advan Neova, my ich poznáme pod menom AD08 R.

Honda S660

Športový interiér s manuálnou prevodovkou

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Honda pripravila aj limitku S660 Concept Edition a do keicaru sa už pustil aj úpravca Mugen.

S uvedením na trh predstavila Honda aj limitovanú edíciu S660 Concept Edition, ktorá sa od štandardnej verzie líši červenou plátenou strechou, koženými prvkami interiéru, alebo červeným prešitím. Hondu S660 si do parády zobral aj dvorný úpravca Mugen. Pre mini športiak pripravili balíček, ktorý zahŕňa športový podvozok, väčšie brzdy, predný lip, kapotu s výduchmi, agresívnejšie blatníky, prahy, samozrejme difúzor, karbónové krídlo a 16-palcové disky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Zaujímavé auto, len škoda, že mimo Japonska sa k nemu nedostaneme. Keicar je určený výhradne pre japonský trh. Poviete si, paráda, celý článok nám tu tlačí kaleráby, aké sranda auto je Honda S660 a potom zadelí, že si to aj tak v Európe nekúpime. Čo nebolo, môže byť, automobilka pracuje na exportnej verzii, ktorú bude poháňať litrový turbo motor s výkonom vyše 125 k.