Pamätáte sa ešte na Hondu CR-Z? Automobilka chcela postaviť nástupcu legendárnej CRX. Chcela... Kým CRX bola veľká motokára, ktorá vážila hlboko pod tonu a v top motorizácii ťahala z 1,6 l atmosférického motora 150 k, o CR-Z nemôžem s pokojným svedomím hovoriť ako o malom športiaku. Áno, dobre vyzerá, má aj slušný podvozok, ale hmotnosť a výkon toto auto zabili. Nízke predaje v Európe spôsobili, že nám Japonci ukázali prostredník a CR-Z si nechali doma.

Hondu CR-Z čaká modernizácia, nárazníky, svetlá, disky, len na tie kone nejako zabudli

Hondu CR-Z čaká modernizácia, môžeme čakať väčšie brzdy, väčší rozchod vzadu s novými tlmičmi a pružinami, no nedočkáme sa viac koní a Japonci úplne zabili aj tak nie príliš veľký športový charakter auta elektronickou parkovacou brzdou.

Malé autíčko má už nejaký ten rôčik, takže prichádza druhá modernizácia. Honda CR-Z prišla na trh v modelovom roku 2010, mala „šialených“ 124 k a vážila vyše 1200 kg. S prvou modernizáciu automobilka pridala niekoľko koní, ale nie veľa, iba 6, takže dali trhu krásne malé športovo sa tváriace autíčko, vhodné akurát pre nagélovaných panáčikov. Japonci CR-Z stále držia pri živote, ale Európu obchádza. Pre modelový rok 2016 chystajú ďalšiu modernizáciu, no viac koní nebude a ani znižovanie hmotnosti sa nechystá, škoda.

Honda ponúkne za príplatok farebnú kombináciu modrej s čiernou strechou

Aby som na Hondu len nekydal, urobili aj niečo dobré. Hybridná 1,5-ka má stále len 130 k, ale aspoň sa pohrali s podvozkom. Vzadu zväčšili rozchod o 10 mm a zmenili charakteristiku zadných tlmičov a pružín, takže Honda CR-Z bude stabilnejšia a ovládateľnejšia v zákrutách. Pre malé autíčko pripravili aj o palec väčšie kotúče a silnejšie piestiky v brzdách. V rámci bezpečnosti pridali systém autonómnych bŕzd v meste a zrevidovali bočné airbagy. Nechali by ste sa zlákať šmýkaním na mokrom alebo zasneženom parkovisku? Zabudnite! Japonci vyhodili ručnú parkovaciu brzdu a natrepali tam elektronickú.

Každý facelift musí zahŕňať nové nárazníky, pri Honde CR-Z ešte prihodili aj nový dizajn 16 a 17 palcových diskov. Svetlá so žiarovkami už nikto nechce, dnes je v kurze LED a Honda to vie. Okrem LED smeroviek pridali aj LED denné svietenie a aby toho nebolo málo, zmenili aj predné svetlá. Samozrejme, aj tu použili LEDky. Ale len svetlá nezmenia dizajn k lepšiemu, k tomu je potrebné mať aj správnu farbu. Honda CR-Z ponúkne jeden nový odtieň Velvet Purple Pearl a jedno príplatkové dvojtónové lakovanie kombinujúce modrú karosériu s čiernou strechou.