Už roky sú na svete, ale aj v Európe krajiny, kde je nafta podstatne drahšia ako benzín. Okrem iného za to môže aj napr. vyššia daň za naftu. Nielen v strednej Európe, ale globálne sa naftové autá tešia veľkej obľube. Málo žerú, nafta stojí menej, ale produkujú viac škodlivých látok pre životné prostredie.

Zdvihnutie daňového zaťaženia má skôr ekonomický, ako ekologický dôvod. 

Čo stojí za zvyšovaním dane na naftu v Nemecku? Je to prosté. Za ekológiou sa vždy skrýva aj ekonomika. Niekedy viac, niekedy menej. Nemecký najvyšší kontrolný úrad žiada vyššie zdanenie motorovej nafty, a to z dôvodu údajnej vyššej ochrany životného prostredia a zdravia ľudí. S týmto návrhom prišiel predseda správnej rady VW Group Matthias Muller. Tvrdia, že rozdiel v zdanení nafty a benzínu je minimálny. Poďme k číslam. Ak by nafta bola primerane zdanená v r2015, rozpočet by bol vyšší o 8 miliárd eur a ďalších 1,5 miliardy by priniesla daň z obratu. A to sú slušné čísla aj pre silnú nemeckú ekonomiku. 

Lenže s týmto návrhom nesúhlasí ani spolkový minister dopravy Christian Schmidt a ani ministerstvo financií. Vraj v tom nevidia dôvod. Mimochodom, cena nafty sa v Nemecku pohybuje zhruba na sume 1,15 - 1,18 €/l. Príde mi to trochu divné, že vysokí politickí funkcionári jednoducho neakceptujú čisto ekonomické dôvody niektorých dajme tomu ekonomických skupín, ale prihliadajú aj na svojich občanov - voličov. To sa ale nedá povedať o našich papalášoch. Ministerstvo financií SR pred časom pripravilo novelu o zmene spotrebnej dani na palivá. Ale o tom v blízkej budúcnosti...

CENA ROPY KLESÁ, PALIVÁM SA DOLE NECHCE

CENA ROPY KLESÁ, PALIVÁM SA DOLE NECHCE

Nedávno sme vám priniesli správu o náraste cien palív z dôvodu situácie na Blízkom východe a nárastu cien ropy. Tá ...

16. 11. 2017
PREČO SÚ U NÁS CENY BENZÍNU A NAFTY NAJVYŠŠIE V OKOLÍ?

PREČO SÚ U NÁS CENY BENZÍNU A NAFTY ...

Nezvykneme sa a ani sa neplánujeme politicky angažovať. Sme automobilový magazín a veríme, že našou prácou dokážeme ...

20. 07. 2017