Zdvihnutie daňového zaťaženia má skôr ekonomický, ako ekologický dôvod. 

Čo stojí za zvyšovaním dane na naftu v Nemecku? Je to prosté. Za ekológiou sa vždy skrýva aj ekonomika. Niekedy viac, niekedy menej. Nemecký najvyšší kontrolný úrad žiada vyššie zdanenie motorovej nafty, a to z dôvodu údajnej vyššej ochrany životného prostredia a zdravia ľudí. S týmto návrhom prišiel predseda správnej rady VW Group Matthias Muller. Tvrdia, že rozdiel v zdanení nafty a benzínu je minimálny. Poďme k číslam. Ak by nafta bola primerane zdanená v r2015, rozpočet by bol vyšší o 8 miliárd eur a ďalších 1,5 miliardy by priniesla daň z obratu. A to sú slušné čísla aj pre silnú nemeckú ekonomiku. 

Lenže s týmto návrhom nesúhlasí ani spolkový minister dopravy Christian Schmidt a ani ministerstvo financií. Vraj v tom nevidia dôvod. Mimochodom, cena nafty sa v Nemecku pohybuje zhruba na sume 1,15 - 1,18 €/l. Príde mi to trochu divné, že vysokí politickí funkcionári jednoducho neakceptujú čisto ekonomické dôvody niektorých dajme tomu ekonomických skupín, ale prihliadajú aj na svojich občanov - voličov. To sa ale nedá povedať o našich papalášoch. Ministerstvo financií SR pred časom pripravilo novelu o zmene spotrebnej dani na palivá. Ale o tom v blízkej budúcnosti...