Príjazd do Slavkova u Brna som si nastavil na približne 10-tu hodinu. Keď som prichádzal na miesto o pol 10, hovoril som si, že ako skoro som prišiel a bude aspoň voľnejší priestor na fotenie. Príchod na oficiálne parkovisko ma však veľmi rýchlo vyviedol z omylu. Množstvo áut prezrádzalo jediné, už o takomto skorom čase tu bude veľa ľudí. Nemýlil som sa.

Po príchode na akciu k zámočku ste mali pred sebou najprv tie najstaršie, respektíve najvzácnejšie autá. Tie stáli priamo pred vchodom do zámku a okolo hornej fontány. Boli tu aj staršie traktory, väčšina techniky sa však zamerala na staré osobné autá. Hneď pred vchodom do zámku stáli zaparkované vystavené kúsky od sponzora Renocar z Brna, teda staršie BMW. Bolo tu napríklad BMW 328 alebo BMW 2002 Tii so vstrekovaním paliva zo začiatku 70-tych rokov.

Keď som sa však pozrel smerom ku golfovému ihrisku, skutočne som nečakal také množstvo áut. Odhadom cez 200 vozidiel postavených na voľnej ploche, od tých starších až po nedávno jazdené kúsky. Nechýbali také značky, ako Ferrari, Porsche alebo Rolls-Royce.

Porsche s dieselom v osobných autách malo krátku históriu. V inej sfére je však spojenie Porsche diesel bežné.

Veľké zastúpenie mali domáce autá, teda staré Felicie, Octavie, 1000-ky, 100-ky, vrátane už vzácneho 110 R Coupe. Z tých tu bolo odhadom 6 kúskov. Okrem starých Škodoviek nechýbali z komunistickej éry staré Lady alebo Volgy.

Okrem bežných zástupcov takýchto akcií, ako Mercedesov W123, W126, BMW E30 a podobne ste tu stretli aj autá, ktoré si možno z mladosti pamätáte. Tak tu nechýbali dvojkové Golfy, Fiat Uno, Simcy alebo Escorty a Sierry.

Takýto pohľad na celú plejádu áut sa vám naskytol z vrchného námestia pri zámku.

Ďalej tie vzácnejšie autá, ktoré ste bežne nestretli, ale dnes už vôbec nestrenete. Z tých by som sem zaradil Maserati Biturbo, Lancia Delta, Alfa Romero 164 alebo 75 (i keď tie boli na západ od nás v hojnejšom počte), Porsche 911 GT3, Citroen DS alebo Ford Capry a to dokonca s vrcholným 2,8-litrovým šesťvalcom.

Z nemeckých zástupcov trojice prémioviek nechýbalo Audi Coupe, nádherné V8, od BMW kultové žraločie 6-ky E24 (hneď niekoľko vedľa seba) alebo od Mercedes-u niekoľko W123, staršie W126 a W116 (predchodci eSka) a nesmrteľné W201 s W124.

Uno Turbo Déčko, koľko ste takýchto Fiatov videli v posledných pár rokov na ceste?

Po okraji zámockého parku ste mali k dispozícii rôzny tovar na predaj, okrem auto-moto dielov tu však boli aj predajcovia rôznych artefaktov, od starých váz a obrazov až po rôzne drobnosti. Jedine čo sa mi k charakteru akcie nehodilo, boli predajcovia ponožiek alebo kuchynských nožov, to by som nechal asi skôr na jarmok.

Nebolo v mojich silách odfotiť absolútne všetky kúsky, už len z toho dôvodu, že behom akcie niektoré prichádzali a zároveň niektoré aj odchádzali. Čo dodať na záver. Jednoznačne si treba zapísať posledný júnový víkend ako zraz Veteranfest v Slavkove u Brna. Zo západného Slovenska je to naozaj kúsok, spolu s akciou si môžete spraviť výlet po pekných kľukatých cestách južnej Moravy. Odporúčam všetkými desiatimi a o rok opakujeme, no nie?

Aj takéto stojany ste si mohli na akcii zakúpiť. Snáď sa mi raz podarí vybaviť svoju garáž aj takouto "maličkosťou".