Pozeráte sa na jediné Ferrari F40 LM Barchetta na svete, jediné pretekárske F40 bez strechy. Ak si myslíte, že za týmto počinom stojí samotná automobilka, tak sa mýlite. Barchetta začala svoju púť ako štandardné Ferrari F40 LM, s ktorým medzi inými pretekal aj Jean Alesi na trati Laguna Seca. Špeciál potom kúpil miliardár Jean Balton a jazdil sním pod prezývkou Jean Beurlys.

Jean Balton si kedysi kúpil pretekárske Ferrari F40 LM. To mu však nestačilo a vzácny špeciál premenil na roadster, ktorý dnes poznáme ako Ferrari F40 LM Barchetta s výkonom 940 k a hmotnosťou 800 kg.

Balton stojí za premenou F40 LM na Barchettu. Pred mnohými rokmi požiadal Tonyho Gilleta o jednoduchú úpravu. Chcel, aby jeho F40-ke odrezal strechu. Nezostalo iba pri streche. Do auta namontovali oceľový bezpečnostný rám aj s oblúkom na ochranu hlavy. Zavesenie typu dvojitý lichobežník vymenili za push-rod. Zmenili vyústenie výfukov, ktoré teraz smerujú pred zadné kolesá. Pridali lexanové nízke čelné sklo a navrhli nový tvar zadnej časti auta.

Ferrari F40 LM Barchetta má dnes 940 k a váži len 800 kg

Nakoniec vybrali 38 mm reštriktor a dovolili 2,9 litrovému twin-turbo V8 vypustiť šialených 760 koní. Lenže to nie je všetko, motor ladili ďalej a dnes má neuveriteľných 940 koní. Výborné na auto, ktoré váži len 800 kg, nie?