September bol pre seriál AZ Pneu AutoSlalom v mnohom zlomový. Všetky zmeny sú späté s dátumom 15. 9. a miestom letisko Piešťany. Názov seriálu napovedá, že najväčšou novinkou je strategický partner AZ pneu. Nemenej dôležitou bola i premiéra avizovanej spolupráce seriálu so SAMŠom. Ňou sa toto podujatie stalo súčasťou MSR v autoslalome. Povzbudivé sú i tri nové rekordy - počet štartujúcich až 110, 8 jazdiacich žien a rekord extra rýchlej a adrenalínovej trate. Pozrime si to všetko podrobnejšie.

Nový názov seriálu AZ pneu AutoSlalom nie je len kozmetická zmena. Dobre známa značka zameraná sortimentom na svet kolies so sídlom hlavne na www.az-pneu.sk má s podobnými partnerstvami viacročné skúsenosti. V Čechách už niekoľko sezón zastrešuje známy seriál najkrajších upravených áut AZ Pneu Tuning Cup. Tiež podporili viacero motoršportových podujatí. No je to po prvýkrát, čo sa AZ Pneu rozhodol zastrešiť motoršportový seriál. Dlhodobé partnerstvo AutoSlalom a AZ Pneu prinesie jazdcom i divákom viacero milých prekvapení. Nezvládnuteľne sexi hostesky, ktoré na letisku priliehavým oblečením priamo na štarte drvili koncentráciu všetkým jazdcom – mužom, sú len sladký začiatok. AS a AZ majú pre ďalšie podujatia nové prekvapenia. AS tím len dúfa, že kvôli neodmysliteľným sexi hosteskám nezakážu manželky a frajerky pretekárom AutoSlalom úplne... :-)

Avizovaná spolupráca medzi organizátormi seriálu AZ Pneu AutoSlalom a Slovenskou Asociáciou Motoršportu nadobudla reálne kontúry práve na ôsmom podujatí rozbehnutej sezóny. VIII. Carol Line AZ Pneu AutoSlalom bol 2 v 1. Jazdili sa klasické nelicencované preteky verejnosti a zároveň preteky licencovaných jazdcov, ktoré svojimi pravidlami spĺňali všetky kritériá vyžadované SAMŠom. Na ich plnenie totiž priamo na mieste dohliadali dvaja delegovaní komisári – p. Sczeczinová, predsedníčka rely komisie, zodpovedná za automobilové súťaže a p. Hôlka – technický komisár podujatia. Napriek tomu, že organizátorov i jazdcov počas dňa prekvapili viacerými „novotami“, ktoré mierne komplikovali a predĺžili niektoré zaužívané postupy, výslednú spoluprácu hodnotia obe strany pozitívne. To dáva priestor na jednania o dlhodobejšej spolupráci už pre sezónu 2010. Licencovaný automobilový slalom by tak mohol konečne získať vážnosť, pestrosť, množstvo nových licencovaných jazdcov, viac než len nevyhnutných 6 pretekov v sezóne hlavne tak potrebnú medializáciu. Autoslalom by totiž mal byť farmou pre mladé talenty v motoršporte, ktoré sa so skúsenosťami následne môžu ocitnúť medzi špičkou i v náročnejších disciplínach ako sú PAV či okruhy. Práve najmenšia finančná náročnosť a nízka miera rizika nehôd z autoslalomu robia veľmi vhodné podujatia pre hobby jazdcov, menej skúsených, či začínajúcich vodičov, dámy i ďalší stupeň po motokárach.

Samotné preteky začali približne s hodinovým meškaním, spôsobeným práve novými procedúrami vyžadovanými SAMŠom a tiež nedochvíľnosťou viacerých jazdcov. I keď to ráno viacerých znechutilo, s odstupom času iste väčšina ocení možnosť dať sa na podujatia poistiť voči škodám spôsobeným tretím osobám. Zrušené navádzacie letiskové lampy v hodnote cca 250€ každá, ktoré zaplatí poistka SAMŠ, nie vinníci, sú toho skvelým príkladom. VIII. Carol Line AZ Pneu AutoSlalom 2009 s až 440 štartami počas dňa boli preteky nabité akciou. Nezriedka boli pre veľký počet štartujúcich a tiež už tradičný systém viac jázd 1+3 (teda tréning + tri ostré štarty) na trati i tri autá súčasne. Najdlhší, najrýchlejší a nepochybne najadrenalínovejší autoslalom na Slovensku dopadol nad očakávania. Určite i pre niektorých jazdcov, ktorí svojimi výkonmi prekvapili nie len ostatných, ale iste i seba samých. Pozornosť si preto zaslúžia nie len hrdinské výkony víťazov jednotlivých kategórií, ale i výsledky jednotlivcov, ktorých skvelé umiestnenie možno pripísať jedine nadpriemerným vodičským schopnostiam. Vozidlá oboch totiž boli nevýhodou. V prípade Luboša Čelína na BMW E46 330d, to boli jednak rozmery a pohotovostná hmotnosť. No napriek tomu dokázal v skončiť nie len vo svojej triede S4 nad 2 000 ccm, ale i celkovo na až neuveriteľnom III. mieste, hneď za takými mašinami ako Lancer EVO. O nič menej heroický výkon podal i Miro Sliviak, ktorý s Opelom Corsa B s dvojventilovým motorom 1,4i nie len, že bezkonkurenčne vyhral svoju kategóriu S1 do 1400 ccm, ale dokázal skončiť v absolútnom poradí na šokujúcom VII. Mieste. Skvelý rekord trate s časom 1:16,09 stanovil Matúš Lorinčík s Lancerom EVO VIII.

Viac o seriáli AZ Pneu AutoSlalom, fotogalérie, kompletné výsledky, filmy a všetkých registrovaných jazdcov nájdete na www.autoslalom.sk

Víťazi VIII. CAROL LINE AZ Pneu AutoSlalom 2009
Piešťany – letisko (15. 9. 2009)

Kategória S1 – 1 400 ccm

I.miesto št. č. 014     Michal SLIVIAK     Opel Corsa        2:41.65
II.miesto št. č. 729     Peter DANIEL     Fiat 127        2:47.76
III. miesto. št. č. 015    Alex VEREŠ        Suzuki Swift GTi    2:48.37


Kategória S2 – 1 600 ccm

I.miesto št. č. 095        Martin PIKUS    Honda CiviC    2:43.11
II.miesto št. č. 045        Dušan CHRENKO    Suzuki Ignis S    2:43.34
III. miesto št. č. 050    Peter PONEC    Peugeot 106 Gti    2:44.97

Kategória S3 – 2 000 ccm

I.miesto št. č. 777     Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTi    2:38.85
II.miesto št. č. 016        Vlado OKÁLI    Renault Clio RS172    2:39.99
III. miesto št. č. 011    Miroslav TICHÝ    Nissan Sunny GTi    2:40.79


Kategória S4 + 2 000 ccm

I.miesto št. č. 091        Matúš LÖRINČÍK    Lancer Evo VIII        2:37.67
II. miesto št. č. 098    Tomáš POLERECKÝ Lancer Evo IX        2:38.26
III. miesto št. č. 330    Ľuboš ČELÍN    BMW 330d E46        2:38.34


Magnat Dámska kategória - D

I.miesto št. č. 155        Michaela DEBNÁROVÁ Seat Ibiza        2:53.75
II.miesto št. č. 013        Monika WEISOVÁ     Honda Prelude    3:08.28
III.miesto št. č. 044        Jana ŠUCHOVÁ         Suzuki Swift GTi     3:10.55