Klasický Mustang, ale viac výkonu

Klasický Mustang, ale viac výkonu

Pod prednou kapotou tróni 5,8-liter V8 s hliníkovým blokom. Prepĺňanie kompresorom z neho dokáže vydupať 485 kW (650 koníkov), takže životnosť zadných pneumatík by som netypol viac než mesiac... Možno si hovoríte "tak veľký motor, prepĺňanie a len 650 koní, nie je to akosi slabé číslo"? Nuž, američania. Tieto nedostatky ale určite vynahradí krútiaci moment s hodnotou 812 Nm. Je to teda musclecar ako sa patrí a aký by ste od Shelby čakali. Ford dokonca o motore hrdo vyhlasuje, že je to najvýkonnejší V8 v sériovej produkcii. K vyššiemu výkonu než má štandartný Mustang dopomáhajú okrem prepĺňania i úpravy ako väčší medzichladič vzduchu (+36%) či väčší ventilátor. Maximálna rýchlosť sa spomína na úrovni amerických 200mph+, teda po našom to je topspeed viac než 300 km/h. Akcelerácia na stovku sa neudáva, môžeme však kľudne povedať, že cca 4 sekundy to budú určite.

Zadné kolesá sa vám zmenia v modrý dym na požiadanie

Zadné pneumatiky sa zmenia v modrý dym na požiadanie

Objem ničím nenahradíš - musclecars ešte nevymreli

Motor v 2013 GT500 Shelby je spriahnutý so - a teraz pozor - šesťstupňovým manuálom. Žiadny automat ako je v USA dobrým zvykom. Celkový prevodový pomer na najvyššom prevodovom stupni má pomer 3,31:1. Odôvodnené je to účelom dosiahnutia nižšej spotreby. Áno, u šesť litra to naozaj zákazník ocení.. :) Ale dosť bolo sarkazmu. Táto GT500, meniaca zadné pneumatiky v modrý dym na požiadanie, je osadená brzdami Brembo a diferenciál s omedzenou svornosťou od Torsenu. Nuž a predsa len, ak by vás burnout na každej križovatke už omrzel, k dispozícii je i funkcia launch control. V Performance balíku pre GT500 budú v ponuke elektronicky nastaviteľné tlmiče Bilstein, ovládané jednoducho tlačidlom na palubnej doske. Tu sa vlastne rozdiely medzi bežným Mustangom a Shelby končia. Nejde predsa o ortodoxný športiak, všetky vymoženosti pohodlia ostanú zachované. Tomu nasvedčuje i hmotnosť 1746 kg. A ohľadom jazdných vlastností... nuž s tuhou zadnou nápravou toho tiež veľmi nenavymýšlate. Kolesá ale budú ako by ste očakávali - vpredu 19" a vzadu 20".

Pohodlie nie je obetované nižšej hmotnosti

Pohodlie nie je obetované nižšej hmotnosti

Takto teda vyzerá vnučka filmovej Eleanor (r.1967 GT500). Okrem kupé bude v ponuke i otvorená verzia. Ford tak chce byť plne konkurencie schopný proti iným rivalom, najmä však Chevy Camaru ZL1.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov