Na absolútny rekord ani zďaleka nestačí

Na absolútny rekord, ktorý drží Porsche 919 LMP1, ešte elektrina nestačí, takže do úvahy prichádzal iba elektrický rekord. Najrýchlejší elektromobil na Nürburgringu bol až do dnešného dňa NIO EP9, s ktorým Peter Dumbreck zajazdil čas 6:45,90 ešte v roku 2017. Nio EP9 však ani zďaleka nemalo tak prepracovanú aerodynamiku, akú má špeciál ID.R. Preto sa vysmievať z toho, že s časom 6:05,336 NIO prekonal o vyše 40 sekúnd, nie je spravodlivé.

V krátkosti o VW ID.R vo verzii pre nízky prítlak. Dva elektromotory produkujú spoločný výkon 500 kW (600 k) a 881 Nm. S hmotnosťou menej ako 1000 kg zrýchli ID. R na stovku za niečo viac ako 2 s. Pre dlhé rovinky bola výrazne pozmenená aerodynamika a menšie (áno, počujete dobre, to krídlo bolo ešte väčšie ako teraz) dostalo aj systém DRS (zníženie odporu vzduchu na rovinkách). Za volantom sedel víťaz 24-hodinovky Le Mans a krstný otec celého projektu, Romain Dumas. Ten po skončení Porsche v LMP1 našiel nový domov v susednom Volkswagene a teraz s ID.R veselo zbiera rekordy.