Vedeli ste, že Volkswagen chce vynoviť všetky typové rady a do konca dekády prísť s desiatkami nových modelov? Aby urýchlili vývoj, v domovskom Wolfsburgu si spravili radosť. Investovali 100 miliónov eur do zariadenia na meranie odporu vzduchu. Nový veterný tunel určí aerodynamický odpor vzduchu za 20 minút! Počítačovými simuláciami to trvá niekoľko dní.

Rozsah teplôt -30° až 60° Celzia

Obrovský ventilátor ženie vzduch tunelom maximálnou rýchlosť 250 km/h. Ľudia z VW vedia nasimulovať rôznorodé podmienky, či už ruskú zimu alebo egyptské slnko. Rozsah teplôt merania udávajú od -30° po 60° Celzia. To nie je všetko, tunel umožňuje nasimulovať sneh, dážď a dokonca meniť vlhkosť vzduchu až do 90 %. Komplex „Wind Tunnel Efficiency Center“ má rozlohu 8 800 m2. Osemmetrový vetrák vydáva pri 160 km/h iba 65 dB, čo je hodnota zapnutej televízie pri vyššej hlasitosti. Volkswagen je pyšný na jeden z najtichších veterných tunelov sveta.

Suma sumárum, zariadenie urýchli vývoj nových typov. Dopomôcť má tiež k nižším koeficientom odporu vzduchu áut a hovoria aj o nepriamom predĺžení dojazdu elektromobilov. V labáku vedia optimalizovať funkciu stieračov a dizajn ráfikov kolies. Podobné laboratórium má aj Ford v Kolíne nad Rýnom. Dokáže simulovať nadmorskú výšku 5200 m n. m.

Zdroj: motor1, carthrottle

Zdroj foto: Volkswagen, carthrottle, motor1

POČASIE CELÉHO SVETA NA JEDNOM MIESTE? VO FORDE ŽIADNY PROBLÉM

POČASIE CELÉHO SVETA NA JEDNOM MIESTE? VO ...

Veľké laboratória a aerodynamické tunely má asi každá automobilka. Bez toho to proste nejde. Ale vedeli ste, že ...

22. 02. 2017
PROJEKT IONITY - JEDNODUCHŠIE NABÍJANIE ELEKTROMOBILOV!

PROJEKT IONITY - JEDNODUCHŠIE NABÍJANIE ...

Jedna z najväčších nevýhod elektromobilov je obmedzený dojazd. Postupne objavujeme nové technológie výroby batérií, ...

05. 11. 2017