Asi netreba opakovať, že Dieselgate je pre Volkswagen veľký problém. Dôsledkom obrovského podvodu nie sú len vysoké náklady na odškodnenie, opravy a pokuty, ale aj značné poškodenie povesti. Koncern Volkswagen totiž zákazníkov zavádzal poriadne. V USA sľuboval ekologický "Clean Diesel", ale v skutočnosti predával vozidlá, ktoré x-násobne prekračujú povolené emisné normy.

„V tejto chvíli predpokladáme, že neponúkneme žiadne naftové vozidlá v USA,“ povedal šéf značky Volkswagen, Herbert Diess.

Koncern ešte minulý rok stiahol v Severnej Amerike z ponuky naftové verzie značiek Volkswagen, Audi a Porsche. Plán bol taký, že po prešetrení kauzy ich vráti do predaja. Dnes to vyzerá skôr tak, že naftové autá od VW Group v USA skončili. „V tejto chvíli predpokladáme, že neponúkneme žiadne naftové vozidlá v USA,“ povedal šéf značky Volkswagen, Herbert Diess.


Namiesto naftových motorov bude Volkswagen tlačiť do popredia elektrifikáciu a väčšie SUV. Do roku 2020 chce Volkswagen ponúkať 19 modelov SUV. Zároveň chce do roku 2025 predávať ročne 1 milión elektromobilov a hybridov. Vývoj nových vozidiel však musí z niečoho financovať. V Nemecku oznámil koncern prepustenie 30 000 zamestnancov. Predstavitelia VW tiež oznámili škrtanie menej dôležitých typov a modelov v ponuke.


„Od roku 2020 spustíme masívnu ofenzívu elektromobility. Ako veľkovýrobca plánujeme hrať kľúčovú úlohu v prelomení bariéry pri elektrických autách. Nemierime na okrajové produkty, ale na srdce automobilového trhu. Do roku 2025 chceme predávať 1 milión elektrických áut ročne a chceme byť svetovým lídrom elektromobility,“ dodáva Diess. VW tak bude mieriť elektro autami na bežných zákazníkov, ktorí sú dnes zvyknutí na benzínový alebo naftový Golf.


Koncern zároveň plánuje zvýšiť ziskovú maržu v roku 2020 na úroveň 4 % a v roku 2025 na 6 %. Najbližšie roky však bude musieť investovať ročne približne 4,5 miliardy eur do vývoja nových vozidiel.

 

Zdroj: autoguide