Keď svojho času vyzýval šéf FIATu Sergio Marchionne zákazníkov, aby nekupovali jeho elektrický Fiat 500, vyznelo to skôr ako bulvárna a zábavná správa. Podľa bývalého šéfa Fiatu totiž automobilka na každom kuse prerábala veľké peniaze a čím viac ich budú musieť pre zákazníkov vyrobiť, tým horšie pre FIAT.

zdroj: Fiat

S výrobou len konvenčných áut nie je možné spĺňať emisie

Dnes to však vôbec nemusí byť iné. Výroba elektromobilu totiž vyžaduje použitie drahej elektroniky a najmä trakčných akumulátorov, ktoré tvoria prevažnú časť ceny všetkých použitých technológií. Z dôvodu stále prísnejších emisných pravidiel však automobilky nemajú na výber a musia začať s ich vývojom a výrobou. Pravidlá sú totiž tak prísne, že s použitím výlučne spaľovacích motorov nie je možné tvrdé emisné požiadavky splniť. Automobilky sa tak dostávajú do situácie, kedy musia nedobrovoľne investovať do vývoja a výroby elektrických áut. Zvýšené náklady,  samozrejme, musia premietnuť do cien elektromobilov, ktoré sú preto omnoho drahšie, než praktickejšie autá s dlhším dojazdom, no konvenčným spaľovacím motorom.

VW na novom elektromobile prerobí 3000 €

Na tento fakt sa nedávno, v súvislosti s pripravovaným elektrickým hatchbackom ID, nemeckému magazínu Auto Motor und Sport posťažovali predstavitelia Volkswagenu. Samotná automobilka pritom nie je v nijak závidenia hodnej situácii. Po afére Dieselgate si musí medzi zákazníkmi napraviť reputáciu a pustila sa do toho práve cez elektromobilitu. Svoje nové elektromobily by chcel Volkswagen predávať za ceny blížiace sa konvenčným verziám so spaľovacími motormi, v praxi tak bude údajne na každom aute prerábať približne 3000 eur.

Treba však priznať, že žiadna automobilka, ktorá chce zo súčasnej emisnej situácie nejako vykľučkovať, sa bez investícií do elektromobilov nezaobíde. Veľkí a silní automobiloví hráči preto investujú do budúcnosti a ak sa stratégia elektrických áut ukáže ako správna (to tiež nie je nikdy isté), práve Volkswagen by nakoniec mohol z celej situácie vyjsť ako víťaz s technickým náskokom pred konkurenciou. Ako to však s elektromobilitou v Európe naozaj dopadne, ukáže až čas.