V porovnaní so súrodencom, ktorý poháňa spaľovací motor, by sme ešte vedeli prekúsnuť nárast hmotnosti z 929 kg na 1185 kg, predsa len batérie niečo vážia. E-up! totiž nevyzeral "beznádejne", s akumulátorom s kapacitou 18,7 kWh (čo je ekvivalent 7,5 litra benzínu) má výkon 82 koní a na stovku akceleruje za 14 sekúnd. Čiže auto do mesta takpovediac na jednotku, dokonca i maximálka 120 km/h vyzerá použiteľná pre reálny život. Ale i keď sa Volkswagen dušuje, že 100 km dojazdu zvládne E-up! čisto na elektrický pohon, nie je to stále dosť na to, aby sa vyvážil obrovská protiváha v podobe ceny. Už benzínový súrodenec to nemá ľahké, ponuka priestoru a dynamiky v cene od 7 980 do 12 050 Eur je v porovnaní s konkurenciou na pováženie. No elektrický brat za 26 900 Eur, to je výstrel, ktorý sa obávam, že cieľ minie poriadne z ďaleka...