Volvo volá po zjednotení zásuviek nabíjačiek. Dôvod? Mnohí výrobcovia dnes používajú rôzne typy konektorov. To samozrejme komplikuje samotný proces nabíjania na verejných staniciach. Majitelia elektromobilov tak musia často používať rôzne redukcie. Nebol by svet jednoduchší, keby existoval medzinárodný štandard? Podobne, ako je tomu v prípade mobilných telefónov.

Stanice budú teda štandardizované a doplniť energiu by ste tam mali dokázať s každým elektromobilom.

Niektorí výrobcovia, medzi ktorými je aj Volvo, sa zjednotili a vytvorili iniciatívu za zjednotenie nabíjacích štandardov (Charging Interface Initiative). Okrem rovnakých zásuviek má ísť aj o rovnaký nabíjací výkon. Stanice budú teda štandardizované a doplniť energiu by ste tam mali dokázať s každým elektromobilom.


Navrhovaní systém nabíjania má poskytnúť možnosť rýchleho nabíjania, ale aj bežného nabíjania. Výkon staníc ma dosahovať 43 kW pre striedavý prúd (AC). Jednosmerný prúd bude mať maximum výkonu pri 200 kW. V budúcnosti sa počíta s rozšírením až na 350 kW (DC)! Len pre porovnanie, Tesla Motors dnes používa pri Superchargeroch výkon 120 kW DC. Mimochodom medzi mnohými výrobcami iniciatívy chýba Tesla.

Volvo chce zjednotenie štandardov nabíjacích staníc

Volvo plánuje hromadnú výrobu elektromobilov od roku 2019. Už dnes má severská značka v ponuke niekoľko plug-in hybridných verzií.


„Vidíme, že cesta k plne elektrickým vozidlám napreduje spolu s vývojom lepších batérií, poklesom cien, ale aj zvyšujúcou sa infraštruktúrou nabíjacích staníc,“ hovorí viceprezident Volva pre výskum a vývoj, Peter Mertens. „Sme pripravení z technologického hľadiska, ale infraštruktúra tam ešte nie je. Aby sme urobili strach z nízkeho dojazdu minulosťou, musíme globálne štandardizovať nabíjací systém,“ dodáva Mertens.


Zdroj: charinev, carscoops