„Je to veľmi solídna vízia do budúcnosti, nie je to cieľ, je to vízia,“ upresňuje Jan Ivarsson. Aj po roku 2020 teda vo Volve môžu zomrieť ľudia.

Vo Volve menia vyhlásenia

Prečo nakoniec vo Volve otáčajú je nejasné. Možno si uvedomili, že nemôžu predísť nehode v každej situácii. Jednoducho Volvo nedokáže dostať všetko pod kontrolu a teda nemôže ani zaručiť nulovú úmrtnosť v ich autách.

Možno má s novým vyhlásením spoločné niečo aj smrteľná nehoda, v ktorej je zapletený polo-autonómny režim od Tesly. Kľúčovým bezpečnostným prvkom vo Volve mal byť totiž autonómny systém. Švédi v minulosti vyhlásili, že za prípadnú nehodu „autopilota“ preberú zodpovednosť. Podľa plánu má prísť autonómny systém už na budúci rok.

Volvo po roku 2020

Volvo vyrába tie najbezpečnejšie autá, no vždy sa môžu objaviť neočakávané udalosti, ktorým sa nedá predísť.

Volvu sa možno nepodarí naplniť novú víziu, ale už teraz vyrábajú tie najbezpečnejšie autá. Napríklad dáta automobilky ukazujú, že pred 30 rokmi ste s 10% pravdepodobnosťou vyviazli s ťažkými zraneniami pokiaľ ste sedeli vo Volve. Pred desiatimi rokmi to boli už len 2%. Dnes to bude určite menej a po roku 2020 to budú možno už len desatiny percenta.


Zdroj: caradvice