Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov
"Toto je najrozsiahlejšia obnova výrobného programu v histórii značky. Sústredili sme sa na kvalitu a detaily, aby sme týmto modelom zlepšili pozíciu a konkurencieschopnosť." - Lex Kerssemakers, vicepresident Volvo.


Zmeny a zlepšenia pre Volvo S60/V60 a XC60


Tieto tri typy dostanú rozsiahlejšiu modernizáciu zmenou prednej časti, ktorá je evolúciou dizajnu predstaveného práve na type S60/V60. Nové tvary prinášajú autu väčšiu tvarovú dynamiku a robustnosť. Najväčšiu zmenu vidno na predných svetlách a nárazníku. Tvar predných svetiel inšpirovali vlčie oči, tvrdí šéfdizajnér Fedde Talsma. Prednej aj zadnej časti zvýraznili dizajnéri horizontálne línie, ktoré auto opticky rozširujú a dynamizujú. Zadná časť má nové nárazníky s výfukmi. Práve pri nich museli konštruktéri tvrdo zapracovať, lebo zmenou teploty sa výfukový systém predĺžuje až o 25 mm, no stále musí ostať krásne vpasovaný do nárazníkov. Novinkou budú iné, komfortnejšie športové predné sedadlá, Sensus Connected Touch systém s možnosťami po pripojení na internet a systém permanentných aktívnych diaľkových svetiel. Pre radikálne zlepšenie vzhľadu bez straty komfortu prináša Volvo pre S60/V60 skvelú drobnosť. Príplatkové 19" disky kombinujú s pneumatikami rovnakej profilovej výšky ako pri 18" diskoch. Rovnaká vec je k dispozícii pre Volvo XC60, kde je možné získať 20" disky s rovnakou výškou profilu
plášťa ako majú 19". Typ XC60 dostane nový tvar prednej kapoty, ktorá auto rozširuje a rozhodli sa zrušiť čierne prvky, takže auto má teraz karosériu kompletne v jednej farbe. Nové svetlá a dôraz na horizontálne línie spájajú štýl auta s ostatnými šesťdesiatkami. Štandardnou výbavou pre všetky modely sa stal podsystém stabilizačnej kontroly, známy ako Corner Traction Control. Prerozdeľovanie hnacieho momentu medzi kolesami nápravy pomáha znižovať nedotáčavosť jemným pribrzďovaním kolies na vnútornej strane, čo prenáša viac sily na vonkaješie kolesá. Tento spôsob pomáha autu nie len zatáčať, ale aj skôr akcelerovať v zákrute.


Komplexne znížená spotreba paliva

4 valcovú naftovú verziu S60 D2 so 115 k s manuálnou prevodovkou sa podarilo dostať na úroveň 4 l nafty na sto km podľa metodiky kombinovanej prevádzky EU. Kombi verzii V60 v rovnakej konfigurácii uvádzajú 4,1 l na sto. Verzie S60 D3 (136 k) a D4 (163 k) s automatom zvládnu kombinovanú prevádzku na sto km za 4,9 litra. Model XC60 je tiež menej smädný. Verzie D4 (163 k) a D5 (215 k) v kombinácii s manuálnou prevodovkou jazdia vraj za 5,3 l nafty na sto km.

Benzínové motory v type S60 toho vypijú tiež o čosi menej. 1,6 litrový GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) vo verzii T4 (180 k) a T3 (150 k) s automatom teraz jazdia za 6,8 l. V prípade verzie kombi V60 je to o 0,4 l horšie, teda 7,2 l.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Šikovný spôsob delenia zadných sedadiel 40/20/40 prináša vnútru kombi verzie rozsiahlejšie využitie pre viaceré príležitosti. Stále inovatívnym prvkom sú špeciálne zadné sedadlá so vstavanými výklopnými sedákmi pre deti od 3r. Základný objem kufra má objem 430 l.



Jednoduchší dizajn

Škandinávsky dizajn zvýrazňujú krásne, jednoduché línie a povrchy bez zbytočných rušivých prvkov. Tento postoj je evidentný aj na modernizácii. Vnútri je to rozsiahlejšie použitie skutočného dreva a kože, ľahko ovládateľné gombíky. Zovňajšok zjendodušili skryté ostrekovače pod kapotou, obal radaru je lesklo čierny vďaka čomu sa v maske prakticky stráca, odstránili veľký pochrómovaný rám okolo masky a zväčšili na nej logo výrobcu.


Komfortnejšie športové sedadlá


Správne tvarované komfortné sedadlá s dobrou oporou pre jazdu zákrutami sú silnou stránkou Volvo už desaťorčia. Klienti šesťdesiatkových modelov si teraz môžu objednať nové športovo-komfortné sedadlá, ktoré zachovávajú typický komfort a zároveň zlepšujú držanie tela. "Nové športové sedadlo má lepšiu bočnú podporu po celej výške od bokov až po plecia, čo drží vodiča a spolujazdca lepšie na mieste pri rýchlej jazde zákrutami. Sedadlá testovalo takmer sto ľudí rôznych tvarov a rozmerov a na výsledok sme dostali veľmi pozitívne reakcie. Urobili sme zmeny aj na opierke, vďaka čomu teraz poskytuje viac miesta pre vzadu sediacich." Volvo S60 project manažér Patrik Widerstrand.


4 druhy pruženia

Napriek tvrdeniam výrobcu, že sa jedná o najšportovejší typ histórie, Volvo S60/V60 nedosiahlo v oblasti športového jazdného zážitku v našich testoch očakávanú úroveň.  Pre ďalšie zlepšenie ostrejšieho jazdného zážitku Výrobca pre svoj doposiaľ najšportovejší typ pripravil širšiu možnosť výberu pruženia: touring, Dynamic, aktívny nastaviteľný Four-C (Continously Controlled Chassis Concept) a znížené športové pruženie, doposiaľ k dispozícii len pre modely R-Design.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov


Volvo S80, V70 a XC70

Veľké Volvá dostanú menej zmien, skôr len osviežujúce drobnosti, ktoré ich prisunú bližšie k novším produktom. Kombík XC70 si zachová svoj chlapský štýl plastovými obkladmi na ochranu karosérie zvonku. Vzhľad zmení nový set diskov kolies. Vnútri pribudne hlavne nová mutlimediálna technológia Sensus Connected Touch s adaptívnym digitálnym dotykovým displejom TFT (thin film transistor). Adaptívny znamená konfigurovateľný, vodič si môže nastaviť rozmiestnenie prvkov na ňom podľa želania v troch rôznych témach Elegance, Eco a Performance. Témy zmenia farby a rozmiestnenie prvkov ovládania.  Ďalšími novikami sú vyhrievané čelné sklo, aktívne diaľkové svetlá, možnosť ovládať automat páčkami pod volantom a balíček IntelliSafe aktívnych bezpečnostných systémov (City Safety, Pedestrian Detection a Road Sign Info) teda automatické brzdenie pred prekážkou, rozpoznávanie chodcov a čítanie dopravných značiek. V zozname príplatkovej výbavy sa pre typy S80. V70 a XC70 objaví aj príjemná funkcia vyhrievania volantu. Volvo pre všetky modernizované autá sľubuje aj zníženie spotreby, aj keď oficiálne čísla zatiaľ neuvoľnili.