Test: Volvo S60 T6

S60 je pre Volvo už druhú generáciu mimoriadne dôležité auto. Spoločne s typom XC60 tvoria gro predaja a úspechu značky, minimálne v Európe. Volvo až po netradične dlhom celom desaťročí postavilo II. gen. sedanu strednej triedy. Podľa Volva je s typom XC60 nie len najbezpečnejším (čo zároveň možno chápať aj ako najbezpečnejšie auto sveta) ale aj najšportovejším Volvom histórie. Množstvo systémov a priekopníckych riešení aktívnej i pasívnej bezpečnosti, robustná stavba a nadštandardne štedré dimenzovanie všetkých častí sú očividné. Dôsledkom je prekvapivo vysoká pohotovostná hmotnosť tohto typu, bez ohľadu na verziu. Kým bezpečnosť možno ľahko zmerať a porovnať, športovosť je nutné aj cítiť. Priamočiaro totiž neplatí, že rýchlejšie auto na nejakej trati je športovejšie aj pocitovo. Ako je to s typom S60?

Volvo S60 T6 má vzadu dve samostatné koncovky výfuku ako výkonné verzie s veľkým a silným motorom

Volvo S60 a relatívna zložitosť systémov aktívnej bezpečnosti si vynútili v tomto teste dve samostatné videá. Prvý cca 15. minútový film je náš klasický videotest  - zhodnotenie najvýkonnejšej novinky, modelu T6.

Volvo S60 je mimoriadne vydarený kus auta. Nie je o nič menej prémiové než Audi A4, BMW 3, Mercedes C, či Lexus IS. Okrem toho je to asi to najbezpečnejšie čo po zemi roluje. Len žiaľ nie je až také športové, ako by si výrobca želal...

Druhé, nemej dlhé video :) patrí prevažne priamej demonštrácii funkčnosti Pedestrian safety a City Safety. V štyroch samostatných pokusoch deklarujeme funkčnosť nových systémov aktívnej bezpečnosti, ktoré zástupca značky Volvo na Slovensku následne veľmi rozumne a jednoducho predstaví a opíše ich funkčnosť.

V partnerstve so známou upravárenskou firmou MM RACING sme aj Volvo S60 T6 vytrápili na valcovej brzde Maha 4x4. Namerané parametre síce nepotvrdzujú presne údaje výrobcu, ale úbytok cca 14 k na vyše 300 koňovom aute naozaj nie je žiadna katastrofa. Výrobca udáva max. výkon 224 kW (304 k) pri 5 600 ot a my sme namerali 213 kW (290 k) pri 5 680 ot. Vyjadrené v percentách, jedná sa o zhruba 5% prepad, ale presnosť merania (teda dovolená odchýlka) samotnej vlacovej brzdy deklarovaný výrobcom MAHA je +/- 1,5%, čo v tomto prípade predstavuje 4,6 koňa.

 

Oceňujeme však priebeh krútiaceho momentu prepĺňaného trojlitra V6. Všimnite si, že v rozsahu len 200 ot (medzi 1 600 - 1 800 ot) vzrastie krútiaci moment z 300 až na 420 Nm a jeho špička je až 447 Nm pri 3355 ot. S týmto motorom je naozaj radosť jazdiť, má vždy dosť sily a vždy dosť rezerv (pre bežné použitie na cestách, samozrejme, nebavíme sa o použití na okruhu :).

Volvo S60 vie mať skutočne luxusný interiér

Okrem podrobnejších technických parametrov a informácii o cene sa v predošlých dvoch videách dozviete o Volvo S60 T6 zhruba všetko, čo sme v prípade tohto auta považovali za dôležité. Napriek tomu, že sme tentokrát pripravili dovedna 2x 15 minútové video, potvrdzuje sa, že vtesnať do nich všetko, čo by vás aj nás ešte mohlo zaujímať prosto nie je možné! S týmto problémom sa potýkame už viac než rok. Výsledkom je, že kým nechcete o každom novom aute na TopSpeed.sk sledovať celovečerný film (a to naozaj nechcete :), sme porobne ako ostatní nútení vyzdvihnúť na každom testovanom aute hlavne tie črty, ktoré ho od konkurencie značne odlišujú...

Volvo S60 T6

PLUSY:

+ asi najbezpečnejšie auto sveta,
+ rozsah akt. a pas. bezpečnosti,
+ prémiový sedan,
+ originálny dizajn,
+ spracovanie/materiály,
+ dojem/vážnosť,
+ motor výkon/ťah,
+ nadpriemerná dynamika,
+ stabilita vo vysokých rýchlostiach,
+ robustnosť konštrukcie a interiéru,
+ tuhšie pruženie/príjemný komfort,
+ informačný systém Volvo,
+ cena základnej verzie T3 len 28 200 €.



MÍNUSY:

- málo športové,
- zmena charakteru mení len pruženie,
- sterilné a nešportové riadenie,
- vzadu pre vyšších než 185 cm chýba priestor nad hlavou,
- cena top verzie s príplatkami cez 60 000 €,


Cenníky a výbavy Volvo S60

Komentár redakcie: Peter ŠTURDÍK

Veľmi podarený dizajn, nadupané technológie a špičková bezpečnosť. To je Volvo S60...

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Volvo S60 T6
rok výroby 2010
Motor: turbodúchadlom prepĺňaný zážihový radový šesťvalec vpredu naprieč s medzichladičom vzduchu, objem 2953 cm3, vŕtanie x zdvih - 82 x 93,2 mm, max. výkon 224 kW (304 k) / 5 600 ot, max. krútiaci moment 440 Nm / 2 100 - 4 200 ot, litrový výkon 74,6 kW / l (101 k/l).
Pohon: hydromenič, 6-stupňová automatická prevodovka, aktívny pohon 4x4 s variabilným rozdelením hnacej sily v rozmedzí p/z  95 - 5 / 50 - 50 %.
Podvozok: nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu viacprvkový záves, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy p/z 336/300 mm, ABS, TC, DSTC, City safety - súčasť zákl. výbavy
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 8 x 18", plášťe 235/40 R18
Rozmery a hmotnosti: d x š x v - 4628 x 1865 x 1484, objem kufra - 380 l, pohotovostná hmotnosť - 1 813 kg, výkonová hmotnosť - 8,1 kW / kg, kombinovaná spotreba - 9,9 l/100 km, tvorba emisií - 119 g/100 km
Dynamické parametre: max. rýchlosť - 250 km/h - obmedzená, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,1 s
Cena: Základný model S60 T3 od 28 200 €, Testovaná verzia s S60 T6 - 59 450 €