Volvo nevyrába luxusný sedan S90 bez predchodcu. V minulosti tiež existoval typ S90. Ten ponúkal vo verzii Volvo S90 Royal nevídaný luxus, ktorý si však mohlo dovoliť len málo vyvolených. V 90-tych rokoch konkurovala predĺžená verzia Royal aj radu 7 Long, alebo dlhej triede S. Viem, Volvo S90 nebolo konkurenciou pre luxusné autá. Jeho rivalmi boli autá vyššej strednej triedy, teda Audi A6, BMW 5, Jaguar S type a Mercedes triedy E.

Verzia Royal ponúkla navyše 15 cm rázvoru a vzadu ste mohli mať chladničku alebo fax.

Verzia S90 Royal však mierila vyššie. Typ 960 v rokoch 1996 až 1998 premenovali na S90 a kombi verziu V90. Verzia Royal vychádzala zo sedanu S90, ktorý vyrábali len krátko. Dochovali sa aj verzie Royal na báze 960, teda S90 pred modernizáciou.

Royal ste spoznali aj podľa chýbajúceho skla pri zadnom C-stĺpiku.

Rázvor náprav voči sérii zväčšili o nezanedbateľných 15 cm, čo pomohlo obzvlášť pasažierom na zadných sedadlách. Volvo malo v ponuke 3 verzie, označované rímskymi číslovkami I, II a III. Každá z troch verzií mala iné zadné sedadlá, všetky však boli podľa automobilky veľmi komfortné s pružinami v sedadle.

Najdôležitejšie miesto vo verzii Royal bolo na zadných sedadlách.

V prvej verzii ste mali vzadu ešte trojmiestnu lavicu, dvojka a trojka už ponúkali samostatné sedadlá vpravo a vľavo. Posledná menovaná Royal dostala medzi zadné sedadlá konzolu s ovládaním klimatizácie, audiosystému alebo dokonca fax.

Ovládanie klimatizácie alebo fax, to všetko vo Volve S90 Royal.

Za lakťovou opierkou bola aj chladiaca schránka, na stredovej konzole vzadu napríklad odkladací priestor pre 2 plechovky. To ste teda v bežnom aute vyššej strednej triedy teda určite nenašli. Zvonku ste model spoznali podľa loga Royal alebo čierneho C-stĺpika.

Predĺžený rázvor o 15 cm pomohol cestujúcim vzadu.

V ponuke len radové 6-valce

Pod prednou kapotou boli len radové 6-valce. V ponuke boli zdvihové objemy 2,5 alebo 2,9 litra a maximálnymi výkonmi 125 kW (170 k) alebo 150 kW (204 k). V tomto modeli o výkon a zrýchlenie nešlo, rozhodujúcim faktorom bol luxus vzadu. To však veľa zákazníkov neoslovilo, aj keď napriek vysokej cene išlo stále o lacnejšiu alternatívu, ako v podobnej výbave dlhé BMW 7 alebo Mercedes-Benz S. I keď tu chýbal napríklad väčší motor V8 alebo V12. Dnes je týchto modelov len zopár, napríklad na známom portáli mobile.de je k dispozícii len jeden 960 Royal, teda staršia verzia pred premenovaním na S90. Lacná však nie je a do budúcna už ani nebude lacnejšia. Ide predsa o posledné Volvo s pohonom zadných kolies.