"Nadišiel čas pre elektrické autá, aby prestali byť okrajovou záležitosťou a stali sa mainstreamom," myslí si Hakan Samuelsson, prezident automobilky Volvo.

Určite to nie je po prvýkrát, čo Volvo koketuje s elektromobilitou. Veď napríklad v roku 2010 predstavilo Volvo C30 DRIVe Electric. Auto však malo dojazd iba 150 km, vyrobili len 250 kusov. O tri roky neskôr Volvo avizovalo, že pracuje na paneloch karosérie, ktoré by mohli fungovať ako batérie. V tom istom období Volvo oznámilo, že skúma možnosti bezdrôtového nabíjania. Šéf automobilky, Hakan Samuelsson, tentoraz ohlásil Volvo elektromobil s dojazdom, ktorý by mohol konkurovať Tesle. Na nabitie má zvládnuť 523km. Vzhľadom na vývoj trhu a preferencie zákazníkov zrejme nepôjde o sedan. Skôr môžeme očakávať elektrické SUV.

Kombinovaný výkon súčasného hybridného modelu XC90 T8 je 294 kW (400 k) a 640 Nm, pričom spaľovací motor poháňa kolesá prednej nápravy a elektromotor slúži na pohon tých zadných.

Elektrifikácia Volva nebude zameraná iba na elektromobily

Automobilka chce mať totiž do piatich rokov vo svojom portfóliu hybridný model z každého typu. Samuelsson si myslí, že: "Nadišiel čas pre elektrické autá, aby prestali byť okrajovou záležitosťou a stali sa mainstreamom. Sme presvedčení, že do roku 2020 budú 10% globálnych predajov Volva tvoriť elektrifikované autá." Hybridný model dostanú najskôr autá série 90 a 60 postavené na novej platforme SPA (Scalable Platform Architecture). Ich prvým predstaviteľom je Volvo XC90 T8 Twin Engine. Po zatiaľ veľmi úspešnej XC90 bude nasledovať sedan S90 a neskôr aj menšie typy. Súčasný systém hybridného pohonu Twin Engine funguje ako štvorkolka, pričom spaľovací motor poháňa kolesá prednej nápravy a elektromotor tie zadné. Automobilka však pracuje aj na verzii pre autá s iba predným pohonom. Tú dostanú hybridné modely série 40 postavené na novej platforme CMA (Compact Modular Architecture). Na nej ešte stále pracujú a prvé auto, ktoré ju dostane, by sme mohli vidieť v roku 2017.

Zdroj: autocar