VW Amarok je pri dnešných mestských SUV úkazom. Na off-road sa nehrá, ale skutočne ním je. Mnohí mu však vyčítali, že prichádza len so štvorvalcovými motormi. Volkswagen zákazníkov počúval a prináša šesťvalec 3,0 TDI. Namiesto downsizingu prichádza konečne upsizing?

 

Facelift prinesie motor 3,0 TDI s výkonom 165 kW (224 k) a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm.

Amarok konečne dostane šesťvalcový motor s výkonom 120, 150 a 165 kW.

Volkswagen Amarok mal pod kapotou doteraz dva motory. Prvým bol 2,0 TDI s výkonom 103 kW (140 koní). Záujemcom o viac výkonu musel stačiť agregát 2,0 BiTDI s výkonom 132 kW (180 koní) a 420 Nm. Po facelifte príde motor 3,0 TDI, ktorý príde zo začiatku s výkonom 165 kW (224 k) a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm. Prídu aj slabšie verzie s výkonom 120 kW (163 koní) alebo 150 kW (204 koní). So šesťvalcami môžete ťahať aj ťažší príves. Zvýši sa aj maximálne zaťaženie vozidla na 3,5 tony. Novinkou sú aj väčšie brzdy. Základné verzie majú poháňanú len zadnú nápravu. Za príplatok však dostanete pohon všetkých kolies. Ten bude v prípade automatickej prevodovky permanentný. V prípade manuálu len pripájateľný.

 

Amarok je v prvom rade pracovným strojom, ale oproti mestským SUV má štýlu ma na rozdávanie.

S modernizáciou prišli aj drobné dizajnové zmeny. Iný je napríklad predný nárazník a predná maska s chromom. Vzadu sú po novom zatmavené svetlá. Do ponuky pribudli aj nové disky kolies. Vo vnútri je interiér o niečo prívetivejší a vyzerá viac ako v bežnom osobnom aute, než v pracovnom stroji. Zaujímavá je funkcia Digital Voice Enhancement. Ide o elektronické zosilnenie hlasu, ktoré uľahčuje vodičovi počas jazdy komunikáciu so spolujazdcami v zadnej časti kabíny bez toho, aby sa musel otáčať alebo hovoriť veľmi nahlas. Hlas vodiča sníma mikrofón a ten putuje zosilnený do reproduktorov v zadnej časti kabíny. Novinkou v interiéri sú elektricky nastaviteľné predné sedadlá ergoComfort. Vďaka výškovému nastavovaniu a veľkému rozsahu pozdĺžneho nastavovania majú vodič a spolujazdec vpredu veľa miesta na nohy a priestoru nad hlavou. Sedadlá majú športovo kontúrované bočné časti sedáka a operadla, optimalizované pre najvyšší komfort a optimálnu ergonómiu. Na želanie dodávané 14-smerovo elektricky ovládané sedadlá sú ocenené pečaťou AGR asociácie medicínskych expertov.

 

Omladením prešla aj kabína ponúka krajšiu palubnú dosku, infotainment, cúvaciu kameru a podobne.

Ceny nového modelového radu Amarok v Nemecku sa začínajú pri verzii s pohonom zadných kolies, motorom V6 TDI s výkonom 120 kW (163 kW), dvojitou kabínou a vybavením Trendline od 25.720 EUR bez DPH, čo je iba o 940 EUR viac ako doterajší základný model so štvorvalcovým motorom 2.0 TDI s výkonom 103 kW (140 k). Špičková verzia Amarok Aventura 3.0 V6 TDI s výkonom 165 kW (224 k), pohonom všetkých kolies 4MOTION a 8-stupňovou automatickou prevodovkou má cenu 46.525 EUR bez DPH a bude k dispozícii hneď od začiatku predaja na jeseň 2016.

 

Zdroj: tlačová správa
 

Sedadlá ergoComfort sú ocenené pečaťou AGR asociácie medicínskych expertov.