Značke Volkswagen sa napriek všetkým aktuálnym starostiam darí. Vývoj elektrických áut beží na plné obrátky, aféra Dieselgate pomaly, ale iste odznieva (hoci následky bude celý koncern znášať ešte dlhé roky) a predaje sa darí držať pod kontrolou. Ešte výraznejšie než v Európe sa však Volkswagenu darí v Číne. Miestny trh síce už druhý rok po sebe klesá, ale nemecká značka zaznamenáva pravý opak. Napriek tomu sa schyľuje k ďalšiemu útoku. Pre Čínu chystá VW ďalšie SUV kupé.

VW Tayron sa v Číne teší veľkému záujmu.

Armáda SUV

V roku 2019 predal Volkswagen na čínskom trhu až 4,23 mil. vozidiel. Nešlo však len o značku VW, ale aj o koncernových partnerov na miestnom trhu. Aj tak však ide o impozantné číslo, najmä v súvislosti s faktom, že zvyšok trhu výrazne klesol. Vedenie koncernu pripisuje úspech najmä dobrej stratégii a vhodnému modelovému portfóliu. Volkswagen a partneri totiž momentálne len v Číne ponúkajú viac ako 10 druhov SUV, ktorým sa tam extrémne darí. Ekonomická sila krajiny sa odráža v rastúcej chuti miestnych zákazníkov investovať do veľkých SUV, a tak im ide VW naproti. Aby však nezaspal na vavrínoch, má pripravený ďalší model. Tentoraz ide o Tayron X, čo je SUV kupé odvodené od základného Tayrona približne zodpovedajúceho európskemu Tiguanu. SUV kupé sú v Číne mimoriadne obľúbeným poddruhom segmentu SUV, nie nadarmo tu takúto verziu predáva aj česká Škoda. V jej prípade SUV kupé vychádza z modelu Kodiaq.

SUV kupé v Číne frčia, Volkswagen ich tu už predstavil niekoľko.

Kedy sa VW pochváli svojou novinkou oficiálne, zatiaľ nie je isté. Koronavírus všetko komplikuje a posúva oficiálne predstavenia jednotlivých modelov. Zdá sa však, že automobilky si s tým zatiaľ vedia poradiť a predstavenia modelov posúvajú do virtuálnej roviny, prípadne na osobitné akcie komornejšieho charakteru. Každopádne, okolo modelu Tayron X sa zatiaľ stále vznáša opar tajomstva. Fabrika síce prezradila, že jeho strecha bude o 25 mm nižšia a pod kapotou bude aj benzínový motor 2.0 TSI kombinovaný s pohonom predných aj všetkých kolies, no zároveň naznačila, že prinesie aj ďalšie prekvapenia. O dovoze do Európy však VW neuvažuje.

Tayron X bude mať o 25 mm nižšiu líniu strechy ako jeho klasická verzia. Na trhu pribudne ešte v roku 2020.