Volkswagen otáľa s opravou naftových áut zasiahnutých kauzou Dieselgate. Podľa najnovšej správy opravil koncern v Európe menej než 10 % vozidiel z celkového počtu 8,5 milióna. Pritom nemecký úrad pre dopravu schválil navrhované opatrenia pre 5,1 milióna vozidiel.

 

Volkswagen ešte nemá riešenia pre všetky modely a stále pracuje na softvéri. Napriek tomu koncern trvá na tom, že väčšina z 8,5 milióna postihnutých vozidiel značiek Volkswagen, Škoda, Seat a Audi bude opravená ešte tento rok.

Z celkového počtu 11 miliónov postihnutých áut je až 8,5 milióna v Európe. Starému kontinentu sa tak „vypomstila“ veľká popularita vznetových motorov. Zníženia emisií pri všetkých postihnutých motoroch sa pravdepodobne nedočkáme. Napríklad na Slovensku nemá byť akcia povinná. Motoristi sa pritom úprave auta vyhýbajú, pretože môže vyústiť k zníženiu výkonu a k zvýšeniu spotreby. „Desať percent vozidiel sme opravili s dobrým výsledkom,“ povedal Manfred Bort z Volkswagenu.


Pre agregáty 1,2 TDI a 2,0 TDI má stačiť jednoduchá úprava v podobe prehratia softvéru. V prípade motora 1,6 TDI je však potrebná aj drobná hardvérová zmena na nasávaní. Nová mriežka s váhou vzduchu má usmerniť tok vzduchu.


Volkswagen ešte nemá riešenia pre všetky modely a stále pracuje na softvéri. Napriek tomu koncern trvá na tom, že väčšina z 8,5 milióna postihnutých vozidiel značiek Volkswagen, Škoda, Seat a Audi bude opravená ešte tento rok. Niektoré nešpecifikované modely si však budú musieť počkať na opravu až do roku 2017. Zatiaľ nie je ani úplne jasné, v ktorých krajinách bude účasť na zvolávacej akcii povinná.


Zdroj: speedlux