Nedávno sme vás informovali, že VW pravdepodobne uvažuje nad kúpou novovzniknutého koncernu FCA. Spojenie s Fiatom by bolo z mnohých pohľadov minimálne kontroverzné. Po niekoľkých zverejnených informáciách už vieme, že to v najbližšej dobe určite reálne nebude. Dnes nebudeme hovoriť o novom type VW, ani o jeho plánoch stať sa najväčšou automobilkou na svete. Na pretras prichádzajú iné informácie.

Výroba značky VW nie je až taká efektívny, akoby sa mohlo zdať.

Nemeckej mašinérii sa prestáva dariť, resp. sa jej darí menej. Počet predaných áut o tom síce nenapovedá, no klesá obrat a spolu s ním aj zisk. V druhom štvrťroku 2014 VW dosiahol obrat 51 miliárd eur (pokles o 2,2 %). Zisk sa zmenšil o 3,1 % na 3,33 miliardy eur.

 

Toyota dosahuje maržu 8,8 %, Hyundai 9,5 % a VW len 2,3 %. Z čísel je evidentné, že výroba takmer všetkého niečo stojí. Nemci dnes produkujú v podstate všetko od malých mestských vozidiel až po nákladné autá.

 

Z vyššie uvedeného je jasné, že automobilky musí so svojimi výsledkami niečo urobiť. Preto by sme sa od roku 2017 mali dočkať škrtov vo výške 5 miliárd eur ročne. Výrobca dokonca už poslal prvého človeka k zemi. Michael Macht zastával post šéfa výroby VW. Podľa automobilky nedokázal udržať na uzde výrobné náklady. Za jeho šéfovania vznikali zbytočne rozľahlé a komplikované továrne, ktorých kapacita nie je využitá. Okrem toho v do nich nakúpil vybavenie za stovky miliónov eur. Problém je však v tom, že sa nepoužíva. Jeho práca si teda vyslúžila okamžitú výpoveď a miesto dočasne obsadil Thomas Ulbrich.

Pokles ziskov spôsobil na finančnom oddelení VW poplach. Napriek tomu, že počet predaných automobilov stúpa, z ekonomického hľadiska začínajú Nemci strácať.

Michael Macht si už účet za svoje chyby prebral.

VW si teda podľa všetkého musí najprv upratať doma a až potom môže uvažovať o kúpe ďalšieho koncernu. Okrem škrtov nákladov môže dôjsť aj k racionalizácii ponuky. Je veľmi pravdepodobné, že napríklad Eos alebo Scirocco skončia. Otáznik visí aj nad existenciou Škody Citigo a Seatu Mii. V podstate je neistá budúcnosť celého Seatu aj napriek tomu, že jeho predaje sa zdvíhajú z dna.

 

Koncern sa teda v najbližších rokoch bude musieť o niečo viac spoliehať na svoje dojné kravy ako Audi alebo Porsche. Šéf koncernu Fiat- Chrysler, Sergio Marchionne, opäť tvrdí, že jeho podnik na predaj nie je. Napriek tomu sa však v budúcnosti nebráni spoločným projektom, na ktorých by pracovali ako Taliani, tak aj Nemci. Otázkou ostáva, či by akáto kooperácia bola vôbec realizovateľná.

 

Zdroj: autonews.com, reuters.com, autocar.com

Prečítajte si aj: Test: VW Golf 7 Variant 2.0 TDI DSG Bluemotion HIGHLINE