Výroba značky VW nie je až taká efektívny, akoby sa mohlo zdať.

Nemeckej mašinérii sa prestáva dariť, resp. sa jej darí menej. Počet predaných áut o tom síce nenapovedá, no klesá obrat a spolu s ním aj zisk. V druhom štvrťroku 2014 VW dosiahol obrat 51 miliárd eur (pokles o 2,2 %). Zisk sa zmenšil o 3,1 % na 3,33 miliardy eur.

Toyota dosahuje maržu 8,8 %, Hyundai 9,5 % a VW len 2,3 %. Z čísel je evidentné, že výroba takmer všetkého niečo stojí. Nemci dnes produkujú v podstate všetko od malých mestských vozidiel až po nákladné autá.

Z vyššie uvedeného je jasné, že automobilky musí so svojimi výsledkami niečo urobiť. Preto by sme sa od roku 2017 mali dočkať škrtov vo výške 5 miliárd eur ročne. Výrobca dokonca už poslal prvého človeka k zemi. Michael Macht zastával post šéfa výroby VW. Podľa automobilky nedokázal udržať na uzde výrobné náklady. Za jeho šéfovania vznikali zbytočne rozľahlé a komplikované továrne, ktorých kapacita nie je využitá. Okrem toho v do nich nakúpil vybavenie za stovky miliónov eur. Problém je však v tom, že sa nepoužíva. Jeho práca si teda vyslúžila okamžitú výpoveď a miesto dočasne obsadil Thomas Ulbrich.

Pokles ziskov spôsobil na finančnom oddelení VW poplach. Napriek tomu, že počet predaných automobilov stúpa, z ekonomického hľadiska začínajú Nemci strácať.

Michael Macht si už účet za svoje chyby prebral.

VW si teda podľa všetkého musí najprv upratať doma a až potom môže uvažovať o kúpe ďalšieho koncernu. Okrem škrtov nákladov môže dôjsť aj k racionalizácii ponuky. Je veľmi pravdepodobné, že napríklad Eos alebo Scirocco skončia. Otáznik visí aj nad existenciou Škody Citigo a Seatu Mii. V podstate je neistá budúcnosť celého Seatu aj napriek tomu, že jeho predaje sa zdvíhajú z dna.

Koncern sa teda v najbližších rokoch bude musieť o niečo viac spoliehať na svoje dojné kravy ako Audi alebo Porsche. Šéf koncernu Fiat- Chrysler, Sergio Marchionne, opäť tvrdí, že jeho podnik na predaj nie je. Napriek tomu sa však v budúcnosti nebráni spoločným projektom, na ktorých by pracovali ako Taliani, tak aj Nemci. Otázkou ostáva, či by akáto kooperácia bola vôbec realizovateľná.

Zdroj: autonews.com, reuters.com, autocar.com

Prečítajte si aj: Test: VW Golf 7 Variant 2.0 TDI DSG Bluemotion HIGHLINE