Nový motor TSI s objemom 1,5 litra a 1,5 TDI budú údajne náročnejšie na výrobu a teda aj drahšie. Majú však priniesť nižšiu hmotnosť a lepšiu spotrebu.

Nové malé turbomotory budú zdieľať objem 1,5 litra a dostanú štyri valce. V prípade naftovej, ale aj benzínovej jednotky nepôjde o úplne nové motory, ale iba o inováciu. Benzínový agregát 1,5 TSI bude vychádzať z motora 1,4 TSI. Dostane teda rovnaké technológie, ako vypínanie valcov, priame vstrekovanie a novú generáciu turbodúchadla. Objem zväčšia vďaka vyššiemu zdvihu valcov. Rovnako agregát 1,5 TDI bude vychádzať zo známeho agregátu 1,6 TDI. Zmenšenie objemu dosiahnu inžinieri zmenšením vŕtania valcu.

Nižšia hmotnosť a lepšie spotreba

Motory 1,5 TSI a 1,5 TDI budú údajne náročnejšie na výrobu a teda aj drahšie. Majú však priniesť nižšiu hmotnosť a lepšiu spotrebu. Nemci budú agregáty vyrábať na rovnakej linke ako motor 1,0 TSI. Kvôli vyššej výrobnej cene sa s uvedením vo Wolfsburgu neponáhľajú. Novinku uvedú až keď si to vyžiadajú emisné limity, teda v roku 2017. Príchod nových motorov je naplánovaný v modernizovanom Golfe 7. generácie. Rovnako môžeme očakávať rozšírenie nových motorov aj do iných modelov a sesterských značiek Seat, Audi a Škoda.


VW už v minulosti oznámil zmeny v oblasti pohonných jednotiek. Končí aj agregát 1,2 TSI, ktorý VW Group nahradzuje postupne trojvalcom 1,0 TSI. Špekulácie hovoria aj o konci životného cyklu motora 1,8 TSI. VW sa chce pomaly prepracovať k trom malým benzínovým motorom. V ponuke bude teda trojvalec 1,0 TSI a štvorvalce 1,5 TSI a 2,0 TSI.


Zdroj: motoring.com.au