Vyhrievanie čelného skla bolo veľa rokov doménou značky, či presnejšie koncernu Ford. Vyhrievanie drôtmi používali všetky luxusnejšie produkty, vrátane RangeRover, Jaguar, Lincoln.. Užitočná pomôcka dokáže v zimnom období spríjemniť vodičovi rána. K Fordu sa postupom času pridali tiež ďalší výrobcovia. Volkswagen však nedávno uviedol novinku, ktorá zaručí viditeľnosť aj bez otravných vykurovacích drôtov pred očami. Ako to urobili?

Veľa vodičov sa sťažovalo na nepriehľadné vykurovacie drôty, ktoré sú súčasťou vyhrievania okna. V porovnaní s vyhrievaným zadným oknom sú síce menšie, pri bližšom pohľade však stále viditeľné.

Vývojári vo VW sa tejto nepríjemnosti rozhodli predísť a začali pracovať na vývoji nového druhu vyhrievania čelného okna. Vyvinuli nový typ vyhrievania, ktorý v okne neobsahuje drôt. Ten totiž vidno napríklad pri večernej jazde a oslnení protiidúcim vozidlom, alebo keď slnko svieti priamo do čelného skla.

Novinka používa vo viacvrstvovom čelnom skle tenkú vodivú vrstvu striebra, ktorá sa prechodom elektrického prúdu zohrieva.

Novinka používa vo viacvrstvovom čelnom skle tenkú vodivú vrstvu striebra, ktorá sa prechodom elektrického prúdu začne zohrievať. Príkon je pritom na úrovni 400 až 500 Wattov. V spodnej časti sú stále prítomné vyhrievacie drôty. Nie sú však v zornom poli.

Tie sú bežne neviditeľné a vyhrievajú plochu pod stieračmi. Volkswagen ponúka novinku ako voliteľnú opciu pre modely Golf, Tiguan, Sharan, Passat alebo Passat Variant. Cena začína na 340 € pre najlacnejší model.

Strieborná vrstva však nepomáha len v zimnom období. V lete funguje tiež ako pasívny tepelný štít, pričom dokáže odraziť až 60 % tepla dopadajúceho na čelné sklo. To znamená, že dokáže znížiť vnútornú teplotu až o 15 °C voči bežnému, zeleno tónovanému čelnému sklu. Vďaka tomu dokáže klimatizácia ochladiť interiér rýchlejšie a znížiť tiež spotrebu motora. Či to bude až o 15 °C si dovolím polemizovať, určitá úspora sa však nevylučuje.